Har du husket skilisens?

Skisesongen er i gang, husk at alle skiløpere over 13 år må betale skilisens for å kunne delta på skirenn.

Barn under 13 år
Fram til den dagen du fyller 13 år, er alle barn som er medlemmer i et idrettslag automatisk dekket av Idrettsforbundets barneforsikring. Da behøver du IKKE betale skilisens.

F.o.m. fylte 13 år
... er man ikke lenger forsikret gjennom barneforsikringen, og må løse skilisens for å kunne delta i terminfestede renn - enten årslisens eller engangslisens.

Lisensen fungere som forsikring for utøveren. En årslisens gjelder fra 1. oktober (eller kjøpsdato ved kjøp etter 1. oktober) til 30. september, og dekker både trening og konkurranser.

Har du betalt skilisens tidligere år?
Logg deg inn på Min idrett. Her vil du finne betalingsinformasjon, og du kan betale online eller ved bruke av KID. Når du har betalt, skriver du ut kvitteringen din og tar den med deg på skirennene i vinter.

Hvis det er et par år siden du hadde lisens, ta kontakt med klubben din, slik at de kan registrere deg som aktiv utøver igjen

Aldri hatt skilisens før?
Ta kontakt med klubben din -  eller registrer deg her, velg klubben du er medlem i eller ønsker å ha medlemskap i. Klubben vil få tilsendt bestillingen og sørge for at betalingsinformasjon sendes på e-post til deg. På din side på www.minidrett.no,vil betalingsinformasjonen ligge. Der kan du også skrive ut lisensbevis.

Utvidet årslisens
Du kan også kjøpe deg utvidet årslisens i Min Idrett under lisenser. Forsikringsdekningene er betydelig bedre enn på årslisens. Med utvidet årslisens går behandlingsgarantien ned fra 3 mnd til 3 dager.

Ønsker du å "utvide" din årslisens til utvidet årslisens, betaler du differansen mellom årslisensene. Se tabell nedenfor for differansen. Kid og kontonummer finner du i Min Idrett under lisens.

Sammenlign dekningen for årslisens og utvidet årslisens.

_______________________________________

Se egen side om skilisens for mer informasjon om priser m.m.