Trener I-kurs Hadeland

De aTrener I langrenn på Hadeland. Første kurshelg arrangeres 24-25. oktober på Harestua skole. Påmeldingsfrist 20. oktober.

Hvor?
Harestua skole

Når?
Helgen 24-25. oktober 2015

Kursholder
Marthe Jensen, jensenmarthe@hotmail.com, tlf. 415 06 575

Påmelding
.... gjøres via Min Idrett, siste frist 20. oktober. Søk på 'Hadeland' under kursfanen.

Målgruppe
Alle trenere, foreldre, ungdommer, ledere, aktive/tidligere aktive som ønsker å få grunnleggende kunnskap om å være trener. Det er ingen spesielle krav til forkunnskaper. Kurset er både for deg som er ny og ønsker å ta enten hele Trener I (45 timer) eller bare Treningsleder (16 timer, tilsvarer det gamle Trener 1), og for deg som allerede har Trener 1 etter 'gammel' trenerløype og ønsker å oppgradere til ny Trener I-status.

Innhold
Kurset gir en innføring i grunnprinsippene for trening og utvikling av skiferdighet for barn og unge i alderen 6-13 år. KLIKK HER for å laste ned mer informasjon om trenerkurs etter ny trenerløype, inkl. oversikt over kursmoduler.

Trener I, del 1 (barmark)
... vil bli gjennomført helgen 24-25. oktober.
Ta med treningsklær for utetrening, gjerne hansker og lue og jakke som tåler regn/vind, og rulleski/staver/hjelm.

Trener I, del 2 (snø)
... arrangeres en helg når vi har snø som kjøres som skidel, (teori + praksis) samt treningsplanlegging i praksis med avsluttende "eksamen" på utøvere (eller de andre deltakere).  Mer informasjon om del 2 blir gitt på kurset i oktober. Vi bestemmer også dato for når kurset skal være sammen i løpet av første kurshelg, se gjerne i din kalender når det passer best for deg/dere.

Timeplan for kurset

Lørdag 24. oktober
* Kl. 10.00 - 14.00     Teori: 1.1 Trenerrollen og 1.2 Utvikling av skiferdighet (inngår i Treningslederkurs)
* Kl. 14.00 - 17.00     Praksis: 1.02 Skitrening på barmark (inngår i Treningslederkurs)