KK-samling 19-20. sept

Kombinertkomiteen arrangerer KK-samlingen helgen 19-20. september. Dette året blir det noen tilpasninger grunnet ombygging av K-90 på Lillehammer.

Program KK-samling aldersbestemte, juniorer og seniorer

Junior og senior
K-90 på Lillehammer er under ombygging til Ungdoms-OL, så hoppingen for de eldste juniorene og seniorene blir i K-120 på Lillehammer.

Norges Skiforbund har de siste årene åpnet opp for 15-16 åringer under lørdagens supersprint og søndagens sommermesterskap. Dette blir det noen endringer på i år, men vi føler at alternativet er vel så bra.

Aldersbestemte klasser og juniorer
I utgangspunktet var det ikke tenkt noe opplegg rundt aldersbestemte klasser, men Høstlekene på Raufoss arrangeres samme helg, så for de som ønsker kan man hopp hopprenn der lørdag og slutte seg til KK-samlingen lørdag ettermiddag under fagkvelden og langrenn søndag.

For aldersbestemte klasser og de yngste juniorene har vi valgt å åpne opp for deltagelse under Høstlekene på Raufoss lørdag 19. september. Dette er et hopprenn i K-60, og som vil legge grunnlaget for langrennet på Natrudstilen/Birkebeineren skistadion søndag 20. september hvor juniorer og elite er på plass.

Det vil si at løperne deltar i hopprennet på Raufoss, og resultatene fra den første omgangen blir tellende for langrennet søndag.

Påmelding til Høstlekene gjøres gjennom linken under:

Høstlekene

Klasseinndeling (basert på klassene i Høstlekene):
NC C gutter og jenter (forbeholdt de juniorene som ikke hopper k-120): 10 KM
RC A gutter og jenter: 5 KM