Trener II med studiepoeng

For første gang er det mulig å ta skiutdanning som gir studiepoeng: Trenerkompetanse på Trener II-nivå i idrettens nye Trenerløype.

Høgskolen i Hedmark har sammen med golfforbundet, skiforbundet, svømmeforbundet, bandyforbundet og håndballforbundet (region innlandet) utarbeidet et unikt tilbud, der det beste fra trenerutdanningen til fem særforbund og høgskolen er samlet til en felles plattform for å utvikle deg til en best mulig trener i din idrett.

Trenerutdanningen er nett- og samlingsbasert, og gjelder for langrenn, alpint, hopp, kombinert, telemark, freestyle og freeski i NSF-familien.

Utdanningen gir:
 * Trenerkompetanse på Trener 2-nivå i idrettens Trenerløype
 * Mulighet for studiepoeng og vil være interessant for trenere som ønsker å ta høyere utdanning knyttet til idrett- og trenerutdanning. Studiet kan inngå i sammensetningen av en såkalt fri bachelor.

Studiets oppbygning og gjennomføring:
 * Tre samlinger à to dager
 * Cirka 150 arbeidstimer, hvorav 75 timer obligatorisk praksis.

Mellom samlingene vil det bli lagt til rette for arbeid med ulike læringsressurser og læringsaktiviteter på nett, samt trenerpraksis på egne utøvere.

Varighet: 0,5 år
Studiepoeng: 5
Søknadsfrist: 1. august
Organisering