Foto: Norges Skiforbund

NM alpint 2015

NM Alpint arrangeres i Hemsedal 24-29. mars. Oppland tok til sammen 5 medaljer, to gull til Kjetil Jansrud og gull og to bronse til Maren Skjøld. Gratulerer!

Søndag 29. mars
Maren Skjøld fortsetter å imponere, i dag ble det en ny bronsemedalje, i storslalåm.

Lørdag 28. mars
Norgesmestre i dagens slalåm ble Nina Løseth og Sebastian Foll-Solevaag.

Fredag 27. mars
Kjetil Jansrud kjørte ned til sitt andre NM-gull i årets NM - og det femte totalt - da han vant dagens Super-G. Maren Skjøld fortsetter å imponere, i dag ble det ny NM-medalje, i valøren bronse, på Super G. Gratulerer!

Torsdag 26. mars
Superkombinasjonen stod på dagens skjema. I herreklassen lå Kjetil Jansrud på en overraskende 7. plass etter Super G, og kjørte ut i slalåmdelen. Så i dag var det damenes tur til å imponere, vi gratulerer Maren Skjøld fra Gjøvik Skiklubb med seier og norgesmesterskap!

Onsdag 25. mars
Utforrennet ble flyttet fram en dag. I herreklassen ble det ikke uventet seier til Kjetil Jansrud. I dameklassen kjørte Maren Skjøld, Gjøvik Skiklubb, ned til 4. plass, mens skicrosskjører Marte Høie Gjefsen fra Lillehammer Skiklub ble nr. 9.

Sjekk alle resultater på fis-ski.com.

_______________________________

Hemsedal IL har overtatt arrangementet fra Narvik Slalåmklubb, som måtte trekke seg på grunn av uværet i Nord-Norge. Mye nedbør, ekstremvær og vind har blåst bort mye av den snøen som var i anlegget. Mangel på kuldegrader for produksjon av kunstig snø, driftsproblemer med snøproduksjonsanlegget og heiser som stormene i vinter har skadet, har medført at klubben har måttet trekke seg fra å arrangere årets NM.

Arrangementets hjemmeside

* tirsdag 24. mars     Obligatorisk utfortrening