Even (21) årets ildsjel

Even Røysheim fra Lillehammer og Søre Ål IL er Opplands kandidat til prisen Årets Ildsjel som deles ut under Idrettsgallaen i januar. Skikretsen gratulerer!

Han blir også fakkelbærer under åpningsseremonien i Ungdoms-OL. Oppland idrettskrets gratulerer!

I forbindelse med at Lillehammer arrangerer Ungdoms-OL i februar er det bestemt at prisen «Årets ildsjel 2016» som deles ut på Idrettsgallaen skal tildeles en frivillig under 26 år. Oppland Idrettskrets har valgt sin kandidat i 21-år gamle Even Røysheim fra Søre Ål IL.

Først neste uke blir det klart om han når finaleheatet til den gjeve prisen. Da skal juryen overraske de fem finalistene til Årets Ildsjel blant de 19 fylkeskandidatene som kommer fra hele landet.

Som fylkesvinner er Røysheim uansett sikret en spennende rolle i Ungdoms-OL. Han blir fakkelbærer under åpningsseremonien til Ungdoms-OL på Lillehammer i februar. Sammen med 18 andre fylkesvinnere skal han overrekke ilden til H.K.H Prinsesse Ingrid Alexandra i Lysgårdsbakkene, 12. februar.

- Det kom inn fantastiske kandidater til prisen. Vi valgte Røysheim på bakgrunn av hans betydningsfulle og uselviske innsats i Søre Ål IL. Even har tross sin unge alder allerede lagt ned en stor innsats for sitt idrettslag, nærområde og regionen ved å legge til rette for barne- og ungdomsaktiviteter, sier leder i Oppland Idrettskrets, Berit Brørby.

21-åringen ga seg tidlig som kombinertløper, men fortsatte i klubben som frivillig. I nominasjonen blir Røysheims innsats for blant annet klargjøring av hoppbakker, skiløyper og snøproduksjon trukket frem. I nominasjonen står det blant annet:

«En utrolig hyggelig og positiv person som idrettslaget setter stor pris på. I fjor holdt han seg våken om nettene for å passe snøkanonene, værforholdene var for gode til å la være».

Som fylkesvinner til prisen Årets ildsjel vil Røysheim hylles under fakkelturneen til Lillehammer 2016. OL-ilden kommer til Gjøvik 8. februar og Otta 9. februar.