Oversiktsbilde fra Beitostølen denne uka (Arrangørfoto)

Det blir skirenn!

Norges Skiforbund og Øystre Slidre Idrettslag bekrefter i dag at Beitosprinten helgen 13 – 15. november går som planlagt.

Etter møter og befaringer med TD, rennleder, Norges Skiforbund og arrangør på Beitostølen i kveld, ble man enige om å gjennomføre rennene i en 3,75 km lang trasé.

De siste dagene er det blitt jobbet på spreng for å redde den nasjonale åpningshelga med en rekke tiltak. Det har blitt lagt ut duk, blitt saltet og det vil etter hvert blitt kjørt inn snø fra Filefjell og til uken vil man starte opp med snøproduksjon så fort temperaturen faller under 0 grader. Disse tiltakene redder langrennsåpningen.

Det er fortsatt mye arbeid som skal gjøres frem til arrangementet. For å sikre snøen vil derfor alle løyper være helt stengt frem til offisiell trening torsdag 12. november klokken 12.00.

Arrangementssjef i Norges Skiforbund, Terje Lund, er imponert over innsatsen og stå-på-viljen til arrangementsansvarlig Erik Østli på Beitostølen - og ikke minst alle hans gode medhjelpere i lokalsamfunnet.
- Mange har bidratt og bidrar for at vi skal få til en sportslig flott sesong åpning i langrenn også i år, sier Lund.

Arrangørenes nettsider