Åge Rusten (Ildsjelpris langrenn), Eiliv Furuli, Kristen Lemme, Stein B. Olsen og Erik Røste (skipresident).

Prisdryss til Oppland

Åge Rusten, Lillehammer Skiklub og Hafjell Kvitfjell Alpin AS ble hedret under Skiforbundets Høstmøte og Anleggs-/arrangørseminar i helgen.

Åge Rusten, som representerer Skåbu-Tverrdalen-Espedalen IL, ble tildelt ildsjelprisen av NSF Langrenn, vel fortjent!

Årets arrangørpris i Norges Skiforbund for 2014-2015-sesongen i freestyle gikk til Lillehammer Skiklub, for NM i freeski i Hafjell 4.-6. april, mens prisen i alpint gikk til Hafjell Kvitfjell Alpin AS som arrangør av junior-VM i Hafjell i alpint.

Junior-VM ble arrangert i perioden 7-13. mars, et krevende arrangement over en lengre periode. De gjennomførte denne hektiske uken med et forbilledlig arrangement etter internasjonal målestokk. De skapte en helhetlig ramme rund mesterskapet, hvor den norske troppen ble stående igjen som beste nasjon. I tillegg til å legge til rette for gode sportslige prestasjoner har også arrangøren vist evnen til å lage et bærekraftig arrangement, med et solid overskudd.

NM og HL i slopestyle og bigair ble gjennomført fantastisk første helga etter påske i vinter. Aldri før har det i norsk freeskiverden vært en bedre sesong for kvalitetskonkurranser, både med tanke på Norgescupen, men også selvfølgelig i NM. Slopestyleøvelsen i NM hadde også suksess med streaming av arrangementet hvor synligheten var bred.

Skikretsen gratulerer!