Hafjell/Kvitfjell 2015-16

Informasjon til klubber/treningsgrupper som ønsker å benytte Kvitfjell og Hafjell i vinter.

Etableringen av Nasjonalanlegget i Hafjell medfører betydelige investeringer med oppgradering av den gamle «OL-delen» av anlegget. Idretten får en topp moderne trasé for arrangement på nasjonalt og internasjonalt nivå, i tillegg til tilrettelagte treningsmuligheter gjennom en lang og snøsikker vintersesong.

Totalt 80 millioner kroner investeres i anlegget inn mot sesongen. En del av midlene kommer som et resultat av at Hafjell i februar fikk status som nasjonalanlegg for de tekniske alpindisiplinene, slik Kvitfjell har for fartsdisiplinene. Ungdoms-OL har også vært et viktig påskudd for å få fortgang i denne prosessen. Investeringene dekker også parken med ny skicross. Parken får dermed olympisk standard og snøanlegg.

Totalt 85 % av hele Hafjell alpinsenter er nå dekket av snøproduksjon. Det vil nå bli lettere å åpne flere bakker samtidig. Mer kunstsnø vil også føre til en sterkere og mer hardfør såle som gjør at snøen ligger lenger, og bakkene vil holde lenger utover våren.

Ny pris på sesongkort
Hafjell har fått status som nasjonalanlegg for de tekniske disiplinene. Kvitfjell har allerede vært nasjonalanlegg for utfor og super-G i mange år. Sammen vi er landets mest komplette anlegg å trene i.

Dette feirer vi med ny pris på sesongkort til aktive skiløpere på kr 2.500
Kortet kan brukes i både Hafjell og Kvitfjell og gjelder for aktive løpere fra 7-15 år.

Sesongkort for FIS-løpere og skigymnas: kr 2.750
Kortet kan brukes i både Hafjell og Kvitfjell for FIS-løpere fra 16-19 år.

NB! Prisene forutsetter en avtale mellom klubben og Alpinco Hafjell & Kvitfjell.

Ny booking av traseer
Vi har laget et enkelt system på våre nettsider for booking av løyper og treningstider.
Gå inn på hafjell.no/aktive eller kvitfjell.no/ski/aktive-kvitfjell for booking av traseer.

Lang sesong med tidlig start
I tillegg til gode treningsbakker for alle grener, er Kvitfjell et av anleggene som åpner tidligst hvert år. Det betyr lang sesong og gode treningsforhold tidlig!

Planlagt sesongstart i Kvitfjell Alpinanlegg er 31. oktober og 28. november i Hafjell Alpinsenter.

Last ned som pdf-fil, med bl.a. tilbud på overnatting!