Arrangør neste år?

Nå har dere muligheten til å søke om å få arrangere nasjonale langrenn sesongen 2015-16, søknadsfrist 6. februar!

I lengre tid har den foreløpige terminlisten for sesongen 2015-2016 ligget ut på våre sider. Nå skal denne lista kompletteres ved at alle klubbene i landet inviteres til å søke på nasjonale renn for kommende sesong.

Hvilke renn kan det søkes på?
Alle rennene som vi ønsker søkere til er merket med gult i denne lista: terminlistens hovedpunkter 2015-2016.
Det er først og fremst Statoil Norgescup for junior - og senior som dere nå kan søke å få arrangere. Men vi er også ute etter arrangører til NM junior og NM del2

Hva skal søknaden inneholde?
Først og fremst er det viktig å få fram hvilke renn dere ønsker å arrangere. Hvilken stadion dere vil benyttes?

Om løypene
Alle de arrangementene vi nå søker arrangører til, er FIS- renn. Det betyr at konkurransene skal gå i FIS-godkjente løyper.  Videre legger vi veldig stor vekt på å få de riktige rennene i de riktige løypene. Det betyr at klassisk sprint skal gå i ei løype som er egnet for klassisk sprint. Vil dere arrangere fellesstartrenn, må løypene være brede nok til å takle et fellestartfelt osv. Noen ord om dette vil styrke søknaden.

Overnatting
Et junior-NM eller et junior-cuprenn kan samle opp mot 1000 deltakere. Hvordan vil dere innlosjere disse? Vi forutsetter at hotellene i området kan komme med et fornuftig pristilbud. Hvilke gode og rimelige bo-alternativer finnes i området? Hvor langt er det til stadion fra overnattingsstedene?

Teknisk logistikk
Vi ser en kraftig endring innenfor noen områder som det må tas hensyn til. Det gjelder først og fremst muligheter for skismøring. Det kan være behov for parkeringsplasser og strømtilførsel i betydelig større grad en tidligere til "smørebusser og smørevogner". Hvilket kostnadsnivå vil dette ligge på?

Datakapasiteten kan nesten ikke bli for stor. Sekundering, resultatservice, streaming etc er stikkordet i denne sammenhengen. Det krever kapasitet. Hvordan vil dere løse dette?

Hvor sendes søknaden?
Søknaden sendes til asgeir@skiforbundet.no innen 6. februar.
Har dere spørsmål? Disse sendes til den samme e-postadressen.