Mathilde Myhrvold, Vind IL

Norgescup Lygna

Mathilde Myhrvold, Marte Mæhlum Johansen, Petter Stakston og Mattis Stenshagen imponerte stort under sesongens første NC-helg for juniorer på Lygna.

NC junior sammenlagt etter 3 renn

Søndag 18. januar - klassisk ind. start
Mathilde Myhrvold fra  Vind IL måtte gi tapt for Nora Ulvang fra Kjelsås IL i sekundstriden om seieren i dagens renn, men en 2. plass i K17 avslutter en strålende helg for Mathilde. I K18 ble det nok en seier til Marte Mæhlum Johansen fra Østre Toten Skilag, da hun utklasset konkurrentene og vant med en margin på et halvt minutt. I K19/20 var Marte Håkenstad-Bråten best av våre kvinner, på en 11. plass.

I gutteklassene kunne endelig Petter Stakston fra Søre Ål IL klatre øverst på pallen i klasse M18, etter 2. og 3. plass i de to første rennene. I M17 var Johannes Bjertnæs fra Jevnaker IF Ski nok en gang best av våre, denne gang på en 17. plass. I M19/20 ble det delt 6. plass til Sjur Slettom fra Lom IL. Mattis Stenshagen fra Follebu Skiklubb deltok ikke i dagens renn, men leder likevel NC sammenlagt i sin klasse. Det samme gjør Petter Stakston og Mathilde Myhrvold.

Resultater:   K17  K18  K19/20
                       M17  M18  M19/20

Lørdag 17. januar - sprint
Mathilde Myhrvold fortsatte å imponere, i dagens sprintrenn ble det nok en seier i K17 med god margin. I K18 var Marte Mæhlum Johansen tilbake på startstreken og vant klassen. I K19/20 var Marte Håkenstad-Bråten best av våre på en femteplass.

I herreklassene ble det seier til Mattis Stenshagen i M19/20, mens Petter Stakston tok 2. plass i M18, der også Mårten Soleng Skinstad fra Vind IL kom seg til finale, der det ble 6. plass. I M17 gikk Johannes Bjertnæs fra Jevnaker IF ski inn til 5. plass i finalen.

Resultater: M17   M18    M19/20
                     K17     K18    K19/20

Fredag 16. januar - fri teknikk ind.start
Det ble nesten storeslem for Oppland i den yngste kvinneklassen, K17, med Mathilde Myhrvold på toppen av pallen, mens Mari Nordlunde fra Follebu Skiklubb kom hakk i hæl, bare 2 sekunder bak. I tillegg kapret Anne Bergehagen fra Svea Skilag 4. plass.

K18 ble det 4. og 6. plass til Raufoss-jentene Kristine Alm Karsrud og Marthe Lindmoen. Marte Mæhlum Johansen, som har hatt en fin start på sesongen, stilte ikke til start i dagens renn.

I K19/20 ble Lisa Kvamme fra Søre Ål IL best av våre på delt 5. plass.

Også gutta kapret pallplasser. I M19/20 ble det en sterk 2. plass til Mattis Stenshagen fra Follebu Skiklubb, mens Petter Stakston gikk inn til 3. plass i M18. I M17 ble Johannes Bjertnæs best av våre på 12. plass.

Resultatliste fredag 16.01.15 alle klasser

Arrangementets hjemmeside

Kretsledere Oppland Skikrets
 * Ragnhild Soleng, tlf. 951 48 990
 * Tom Nøvik, tlf. 907 90 573

Møter
Det vil ikke bli noen felles møter for kretsen, da vi bor veldig spredt. Tom Nøvik går på lagledermøtet torsdag. Viktig informasjon vil bli lagt ut på kretsen hjemmeside og på Facebook under Oppland Skikrets NC Junior.

Startnumre
Startnumrene for fredagens renn vil dere finne i smøreteltet hos Oppland Skikrets fra kl. 09.00.
De andre to renndagene ca. 1,5 timer før første start.
Startnumrene vil ligge på samme plass alle dagene.

NB!
Vi gjør oppmerksom på at klubbene selv har ansvaret for å levere inn nummer dersom løperne ikke stiller til start. Husk også å levere nummeret etter målgang. Husk også å ta med Emit-brikken.

Smøretips
vil bli lagt ut fortløpende på Facebook, Oppland Skikrets NC Junior. Dette er en lukket gruppe, dersom du ønsker å få tilgang, send inn forespørsel om å bli med ASAP.

Smøreboder
Følgende klubber har bestilt smøreplasser gjennom skikretsen:
Bod 1 Lillehammer skiklubb (4 plasser)
 * Bod 2 Ringebu-Fåvang Skiklubb (2 plasser) og Team Valdres (2 plasser)
 * Bod 3 Fron Ski (1 plass), Follebu Skiklubb (1 plass) og Oppland Skikrets (startnumre)

Overnatting
Oversikt over bestilt overnatting/romfordeling  finner dere HER.

Rennprogram

Lykke til alle sammen – kjør hardt, og kos dere!

Skihilsen fra
Ragnhild Soleng og Tom Nøvik