Klart for Trenerseminar

Norges Skiforbund, i samarbeid med Statoil, ønsker velkommen til Trenerseminaret 24.-25. mai på Norges idrettshøgskole i Oslo.

- Vi er veldig fornøyd med at alle grener hos oss blir en del av årets Trenerseminar. Seminaret er åpent for alle, og vi håper også i år at vi får deltagere fra hele landet gjennom våre klubber og kretser. Med spennende og dagsaktuelle temaer, samt gode foredragsholdere tror vi at dette blir et lærerikt seminar, forteller ansvarlig for seminaret, Jan Christian Bjørn, i Norges Skiforbund.

Det har gjennom flere år blitt arrangert trenerseminar for alle grener innenfor Norges Skiforbund.

Temaet før lunsj lørdag er «Samarbeid, glede og begeistring» med langrennssjef Åge Skinstad og professor Halldor Skard.

Etter lunsj er det Ron Kipp, utdanningsansvarlig i det amerikanske skiforbundet, som skal snakke om talentutvikling i USA. Alexander Stöckl, landslagssjef i hopp, forteller deretter om hvordan det jobbes med talentutvikling i Østerrike. Disse to sekvensene ledes av Norges Skiforbunds leder av Trenerløypa, Per Elias Kalfoss.

Søndag er det hver gren som har seminar som ledes av de ulike utdanningsansvarlige i Norges Skiforbund.

Se mer informasjon, samt påmelding på skiforbundet.no