Vellykket breddesamling

Oppland Skikrets alpint avholdt i helgen sin første breddesamling på flere år, og det ble en kjempesuksess!

Samlingen ble arrangert i Hafjell med 53 deltagere fra alle aktive klubber i aldersgruppen 10 til 16 år, og trenere fra Lillehammer, Harestua og Peer Gynt.

Fredag hadde fokus på storslalåm. Det var masse bra kjøring under meget krevende forhold. Etter skikjøringen var det klart for preppekurs med Paul Aunaas fra Swix med mange gode tips om hvordan man får skarpe kanter og god glid!

Lørdag startet med reise til Kvitfjell for å se på World cup Utfor - og med et håp om kanskje å treffe noen av stjernene. Vi hadde fått tilvist et eget område med perfekt plassering både for å se rennet og å se løperne når de forlot arenaen. Og jubelen var stor då vår lokale stjerne Kjetil Jansrud kom bort til oss og snakket med sine 'supersupportere'!

Etter rennet bar det tilbake til Hafjell for en ettermiddagsøkt med slalåm.

Søndag ble også brukt til slalåm og avsluttet med paralellslalåm. Lillehammer Skilub hadde fått laget proffe startgrinder for paralellslalåm som bl. a. skal brukes på Landsfinalen i begynnelsen av april. Dette var nok samlingens høydepunkt (etter treffet med Kjetil...) og skapte mye action og spenning, og det var full gass i hver runde!

Dette var et viktig arrangement og noe som helt klart vil være med på å styrke samholdet og rekrutteringen i kretsen. En stor takk til Ole Kristian Kirkeud og trenerteamet i Lillehammer Skiklubb som gjorde samlingen mulig!

Skihilsen
Pål Vist / Leder alpinkomiteen Oppland Skikrets