Folkefest på Gålå

Arrangør, frivillige, utøvere, støtteapparat, publikum og været har sammen sørget for en real folkefest under NM del 2 og Norgescup-finalen for junior i helgen.

SØNDAG 30. MARS

Finale Norgescup Junior, skiathlon
K17:
Marte Mæhlum Johansen fra Østre Toten Skilag ble nr. 3 i dagens finalerenn og sikret dermed sammenlagtseieren i årets NC Kvinner 17 år, gratulerer! I tillegg ble det en flott 5. plass til Kristine Alm Karsrud, Raufoss IL, og en 6. plass til Susann Sagstuen, Østre Toten Skilag, sammenlagt.
Resultatliste K17

K18: Ingrid Sørumshaugen fra Gjøvik Skiklubb gikk inn til en flott 6. plass i finalen. Tvillingen Udnes Weng tok de to første plassene i dag, med Lotta som nr. 1 og Tiril som nr. 2. Sammenlagt i NC ble det imidlertid seier til Lotte. Ingrid ble også best av våre sammenlagt, på 12. plass.
Resultatliste K18

K19/20: Henriette Heitmann Mikkelsen fra Lillehammer Skiklub ble vår beste jente også i dag, 2 plasser opp fra i går, til en 11. plass. Silje Theodorsen fra Kvaløysletta Skilag vant dagens renn, mens sammenlagtseieren i NC gikk til Magni Smedås fra Nansen IL. Her ble det en 12. plass ti Henriette som best av våre.
Resultatliste K19/20

M17:  Petter Stakston fra Søre Ål IL tok nok en 4. plass i et finalerenn der det var små marginer i teten. Sammenlagt i NC ble det imidlertid en sterk 2. plass, gratulerer! Vinner i årets NC Menn17 år bl Herman Martens Meyer fra Frogner IL.
Resultatliste M17

M18: Mattis Stenshagen fra Follebu Skiklubb klinket til med seier i det siste rennet, mens Sjur Slettom fra Lom IL tok en ny 8. plass. Sammenlagt i NC vant Johannes Høsflot Klæbo fra Byåsen IL, foran nettopp Mattis som nr. 2. Sjur ble nr. 9 sammenlagt.
Resultatliste M18

M19/20: Even Sæteren Hippe fra Lillehammer Skiklub ble nr. 7 i dag, sammenlagt i NC holdt det til en 8. plass.
Resultatliste M19/20

Sammenlagtresultater NC junior sesongen 2013-14

LØRDAG 29. MARS

NM 30km kvinner OG NM 50km menn, fri teknikk
Det var solide startfelt i både dame- og herreklassen under lørdagens NM på Gålå. Norgesmestere ble Marit Bjørgen og Martin Johnsrud Sundby. Best av våre ble Emilie Kristoffersen på en flott 8. plass og Vetle Thyli fra Raufoss IL på en sterk 10. plass.

Resultatliste NM 30 km damer
Resultatliste NM 50 km menn

Norgescup Junior, fri teknikk
K17:
Jentene våre fortsetter å imponere! I dag ble det 4 blant de 10 beste, med Marte Mæhlum Johansen fra ØTS som best på 2. plass. I tillegg kom Susann Sagstuen, også hun fra ØTS, på 6. plass, Inger Brenna, Skrautvål IL, på 9. og Marthe Lindmoen, Raufoss IL, på 10. plass.
Resultatliste K17

K18: Beste jente fra Oppland ble Ingrid Sørumshaugen fra Gjøvik SK.
Resultatliste K18

K19/20: Her ble det 13. plass til Henriette Heitmann Mikkelsen fra Lillehammer Skiklub.
Resultatliste K19/20

M17:  Petter Stakston fra Søre Ål IL ble nok en gang best av våre, denne gang på 4. plass.
Resultatliste M17

M18: Det ble nok en pallplass på Mattis Stenshagen fra Follebu Skiklubb, mens Sjur Slettom fra Lom IL tok 8. plass.
Resultatliste M18

M19/20: Even Sæteren Hippe fra Lillehammer Skiklub ble best av våre på 11. plass.
Resultatliste M19/20

FREDAG 28. MARS:  NM Lagsprint klassisk, kvinner og menn.
Lillehammer Skiklub stilte sterkt i finalene, med 1 lag i damefinalen og hele 4 lag i herrefinalen. I begge klassene ble det sterke (om enn kanskje litt sure) 4. plasser. I tillegg ble det hhv. 9, 10 og 12. plass.

Resultater lagsprint kvinner
Resultater lagsprint menn

Arrangørens hjemmesider

Kretsopplegg
Da det er få løpere som skal bo på Gålå denne helgen, vil vi ikke avholde løpermøter. Startnumrene vil dere finne i smøreboden til Follebu skiklubb. De av dere som bor på hotellet, kan få numrene og info av Hanne Kvåle, Robert Granseth eller Ragnhild Soleng. Vi er på plass på Gålå fra torsdag.

Oppdatert romfordelingsliste Gålå Høgfjellshotell, sist oppdatert tirsdag 25. mars kl. 12.00.

Bruk hjemmesiden til arrangøren. Der vil dere finne all den info dere trenger,  www.nmgala.no

De som har bestilt smøreplasser gjennom kretsen er:
 * Lillehammer SK/Team Coop Talent - 12 plasser
 * Ringebu-Fåvang SK - 2 plasser
 * Team Valdres - 2 plasser
 * Follebu SK - 2 plasser

LYKKE TIL!

Hilsen kretslederne,
Hanne Kvåle (951 71110)
Robert Granseth (913 60942) og
Ragnhild Soleng (951 48990)