Kjetil Jansrud på toppen av pallen etter seier i Super-G i Val Gardena

Våre World Cup-helter!

For en World Cup-helg, gratulerer til Kjetil Jansrud, Mikko Kokslien, Ingvild Flugstad Østberg og Håvard Solås Taugbøl!

Kjetil Jansrud fra Peer Gynt Alpint beviste en gang for alle at han er fartskongen i alpinsirkurset, da han kjørte ned til 2. plass i fredagens utfor og en suveren 1. plass i lørdagens super-G i Val Gardena. Storslalåmformen er ikke like suveren,  men en 14. plass i søndagens renn ga verdifulle WC-poeng. Grattis!

Mikko Kokslien fra Søre Ål IL hadde også en knallhelg i Ramsau. Lørdag vant han lagkonkurransen kombinert sammen med sine norske lagkamerater, mens han i søndagens individuelle konkurranse bare var en halv fot unna seieren - men måtte ta til takke med 2. plass etter å ha startet som nr. 27. Grattis!

Ingvild Flugstad Østberg fra Gjøvik Skiklubb viste i søndagens langrennssprint i Davos at hun er blant verdens beste sprintere, denne gangen på en solid 3. plass. Nå gleder vi oss til Tour de Ski!

Men kanskje enda mer gledelig var Håvard Solås Taugbøl fra Lillehammer Skiklub, som bare var noen få tideler fra å nå sin aller første WC-finale i sprint. Men 7. plass lar seg også høre, gratulerer!

Nå venter litt velfortjent julefri, vi gleder oss til 2015!