Trym Nygaard Løken (t.v.), Thea Smedheim Lunde og Sondre Kristenstuen jubler over pallplasseringer fredag.

Gratulerer Sondre!

Nordmennene åpnet med hele fem pallplasseringer i WC Telemark, hvorav den ene - en 3. plass i sprint - til Sondre Kristenstuen fra Nordre Land IL.

Sportssjef Jo Mork er strålende fornøyd World Cup-starten i Hintertux, hvor fire nordmenn var på pallen.

- Vi fikk en rå start på sesongen med pallplasseringer hver dag. Åpningsdagen med tre på pallen var fantastisk. Utøverne har fått kjørt på seg mye selvtillit, og vet hva de skal trene på foran neste World Cup-runde i Tyskland i midten av januar. Det er ikke bare de fire på pallen som har vist gode takter, men vi har også flere bak som er rett bak de beste. Vi har et fantastisk lag, sier Mork.

Trym Nygaard Løken og Sondre Kristenstuen ble nummer to og tre fredag, mens Thea Smedheim Lunde kapret tredjeplassen i kvinneklassen på breen i Hintertux.

Trym Nygaard Løken  SK klinket til med en ny pallplassering på lørdagens sprint i Hintertux. Sondre Skrebergene kom her på 8. plass.

Ida Gresaker (19) kjørte inn til tredjeplass i telemark parallell i World Cup i Hintertux søndag. Trym Nygaard Løken og Sondre Kristenstuen var norske håp i mennenes klasse, men begge røk ut i hver sin kvartfinale.

Komplette resultater fra helgens renn finner du HER