Skilisens og forsikringer

Alle som skal være med på terminfestede skirenn i Norge fra 13-70 år må ha skilisens for å kunne starte, enten årslisens eller engangslisens. Dette gjelder også for deltakelse i renn utenlands.

Du må være medlem i Skiforeningen, eller et idrettslag tilsluttet Norges Skiforbund for å kunne kjøpe årslisens på ski. Engangslisens betales normalt til arrangør ved påmelding.

Kjøp årslisens
Betalingsinformasjon for årets sesong finner en alltid på Min Idrett. Logg deg inn med ditt brukernavn og passord. Dersom du ikke vet brukernavn og passord, så får du vite det ved å logge deg inn på Min Idrett. Du kan betale ved bruk av KID eller online via Min Idrett. Brukerveiledning laster du ned her.

Medlemmer i klubb eller Skiforeningen som ønsker årslisens og som aldri har hatt årslisens eller ikke har hatt årslisens den siste sesongen. Kontakt din klubb direkte eller fyll ut dette elektroniske skjema.

For dere som ikke er medlem i en klubb
Bruk det samme elektroniske skjema. Dere må velge en klubb som det ønskes medlemsskap i.

Kvittering for betalt årslisens kan skrives ut fra Min Idrett.

Dersom du har grunnlisens og vil endre til utvidet lisens. Betal differansen med KID eller online via Min Idrett.

Lisensforsikringen
Her kan du laste ned:
forsikringsdekninger og priser på de ulike lisenstypene for alle grener
forsikringsvilkårene
forsikringsbevis

Skade

Ved skade, fyll ut dette skadeskjemaet. Alle skader må være innrapportert via skadeskjemaet før skadeutbetaling kan utføres.
Skademeldingen skal fylles ut av skadelidte/foresatte. For råd og veiledning ved skade, kan Idrettens Helsesenter kontaktes via skadetelefonen 04253. Informasjon om Idrettens Helsesenter kan lastes ned her.

Skilisensens varighet
I sesongen 2013-2014 gjelder årslisensen fra 1.oktober til 30. september 2014. Det vil si at du er forsikret også vår, sommer og høst etter skisesongen, under konkurranser og trening. Engangslisens gjelder for aktuelle skirenn det er betalt for.

Engangslisens til renn i utlandet
Ved deltakelse i turrenn i utlandet skal engangslisens betales direkte til NSF dersom man ikke har årslisens. Dette gjøres fra idrettsbutikken. Det følger med en dokumentasjon på betalt lisens som skal tas med til aktuelle renn.