Anders Fannemel. Foto: NTB/Scanpix

Litt å gå på

Dag 8: Heller ingen plass på pallen lørdag.

I alpintbakken og i langrennsløypa lørdag ble det en dag litt bak forventningene. Lotte Smiseth Sejersted og Ragnhild Mowinckel kjørte henholdsvis inn til 14.- og 19. plass i super-G. Rennet ble preget av at mange utøvere kjørte ut etter å ha feilberegnet fart og avstand til portene.

De norske langrennsjentene gikk inn til en svak femteplass i stafetten. Heidi Weng, Therese Johaug, Astrid Uhrenholdt Jacobsen og Marit Bjørgen utgjorde Norges lag. Jentene ga alt de hadde, men hadde ingen sjanse mot konkurrentene som blant annet hadde fantastisk gode ski. Men vi ønsker å gratulerer våre svenske venner med gullet! For en siste etappe av Charlotte Kalla, dette var fortjent!!

I hoppbakken var det Anders Fannemel som overrasket med en fantastisk femteplass. Å bli slått av hoppere som Stoch, Kasai - som tok sølv med 41 år (!) - Prevc og Freund er ikke noe å skamme seg over!! Vi gratulerer med flott innsats!