Havnelid ny adm. dir i Norsk Tipping

Styret i Norsk Tipping har ansatt Åsne Havnelid som ny administrerende direktør. Hun kommer fra stillingen som generalsekretær i Røde Kors.

- Jeg er veldig glad og tilfreds over å kunne presentere Åsne Havnelid som ny administrerende direktør i Norsk Tipping. Hun har en bred og solid bakgrunn fra ulike toppjobber i både nærings- og organisasjonsliv. Jeg er trygg på at hun vil sikre Norsk Tipping en enda tydeligere og sterkere rolle i samfunnet og sammen med de ansatte evne å begeistre en ny generasjon kunder, sier styreleder Linda Bernander Silseth.

Havnelid kjenner selskapet godt etter fem år som generalsekretær i Røde Kors. Hjelpeorganisasjonen er en betydelig mottaker av spillemidler fra Norsk Tipping. Hennes bakgrunn også som administrerende direktør for ski-VM i 2011, ansvarlig for de kabinansatte både i SAS Norge og SAS Braathens, assisterende Toppidrettssjef i Olympiatoppen og daglig leder ved Toppidrettssenteret sikrer avgjørende og nødvendig kompetanse og kunnskap for å ta Norsk Tipping inn i en ny og utfordrende tid.

- Jeg er veldig glad, spent og ikke minst ydmyk over å få denne muligheten. Norsk Tipping er en betydelig samfunnsaktør i Norge. Jeg ser virkelig fram til å lede arbeidet med selskapets samfunnsoppdrag; å tilby attraktive spill i ansvarlige former og gjennom det sikre et så stort overskudd til gode formål som mulig, sier Havnelid.

Les også sak på idrettsforbundet.no