Sverre K. Seeberg i møte med den norske delegasjonen i Mexio.

Gjenvalgt som visepresident

Sverre K. Seeberg (65) ble gjenvalgt som visepresident i Det internasjonale skiforbundet (FIS) i helga. Han fortsetter som president Gian Franco Kaspers høyre hånd.

65-åringen har sittet som visepresident i FIS-Council de siste seks årene (medlem av FIS Council siden 2004), og nordmannen er blant de aller mektigste innen skiidretten internasjonalt. Fredag kveld ble han valgt inn i FIS Council med totalt 117- av maksimalt 123 stemmer. Han var blant skilederne som fikk flest stemmer i avstemningen.

Lørdag ettermiddag ble det besluttet i FIS Council at han får samme rolle som i den siste perioden. Dermed fortsetter han med å lede finanskomiteen i FIS, i prinsippet er han Kaspers nestkommanderende. President Kasper var ikke på valg under FIS-kongressen i Cancun i Mexico. Under årets kongress var det en større diskusjon om pengestrømmen til FIS hvor Seeberg har en nøkkelrolle.

- Sverre gjør en svært viktig jobb for Norge internasjonalt, og bruker mye frivillig tid på dette. Vi er stolte av jobben han gjør for oss, sier skipresident Erik Røste.