Fra venstre: Bente-Lill Romøren, Charles Tøsse, Rigmor Aasrud, Toril Skaflestad, Tove Moe Dyrhaug, Paul Einar Borgen, Eva Tine Riis-Johannessen, Håkon Wibstad, Erik Røste, Birger Goberg, Audun Grønvold, Torbjørn Skogstad og Trond Olsen.

Første møte for det nye Skistyret

Onsdag denne uka var det oppstartmøte for det nye Skistyret etter valget på Skitinget i Trondheim.

Det nye Skistyret er i full gang med arbeidet for perioden 2016-2018. Under onsdagens oppstartmøte var det oppnevning til ulike styrer, råd, utvalg, komiteer, samt diverse tildelinger. Prosessen med oppfølginga av den nye «skireformen» ble også diskutert.

- Vi hadde et veldig bra oppstartmøte i ny tingperiode. Vi brukte også tid på orientering både fra FIS-kongressen og ledermøtet i NIF. Vi ble også enige om rammene for styre- og komiteseminaret som skal være fra 1- til 3. september. Der vil vi også fordele oppgaver internt i styret samt oppfølging av både skipolitisk dokument (skireformen) og organisasjonen. Oppsummert så har vi kommet godt i gang i en ny periode, sier skipresident Erik Røste.

Freestylekomiteen ble vedtatt på onsdag. Leder og nestleder i komiteen ble valgt under Skitinget.

Dette er freestylekomiteen for 2016-2018:
Leder: Håkon Wibstad, Akershus
Nestleder: Mikkel Berg, Oslo
Medlem: Kristin Vestgren Sæterøy, Buskerud
Medlem: Ingvild Kvåle Bergersen, Hordaland
Medlem: Per Arne Lunde, Akershus
Medlem: Torger Fenstad, Oppland
Medlem: Amalie Herrlin Sørensen, Oslo

Arrangementstildelinger

Skistyret tildelte NM hopp og kombinert for junior 2017 til IL Veten. Mesterskapet skal arrangeres i Bjørkelibakken utenfor Stryn. Langrennsdelen i kombinert vil gå i umiddelbar nærhet.

Skistyret tildelte NM hopp og kombinert for kvinner 2017 til Furnes Skiløperforening. Arenaene er Lierberget hoppsenter og Nybygda skistadion (langrennsdelen kombinert).

Langrenns-NM til Alta
Skistyret tildelte NM langrenn del 2 i 2018 til Alta Idrettsforening. Arrangementet vil gå fra Kaiskuru skistadion. Mesterskapet omfatter også norgescupfinalene for junior. Kaiskuru skistadion har FIS-godkjente løyper og gode fasiliteter for et slikt arrangement. I tillegg er snø- og føreforhold i Alta normalt gode på̊ den aktuelle tiden av sesongen.

Historikk NM langrenn del 2:
2017 Gålå
2016 Beitostølen