Eva Tine Riis-Johannesen og Erik Røste

Valgkomiteens innstilling for skistyret 2016-2018

Valgkomiteen har innstilt Erik Røste fra Gjøvik til gjenvalg som president i Norges Skiforbund.

Det er foreslått tre nye medlemmer til skistyret. De nye medlemmene er Charles Tøsse, Rigmor Aasrud og Trond Olsen. Tøsse er leder av Stordal IL og representerer Møre og Romsdal Skikrets. Aasrud er medlem av Gran IL og er foreslått fra Oppland Skikrets, mens Olsen er foreslått som ny leder av alpinkomiteen, og blir dermed nytt styremedlem.

Leder av valgkomiteen, Sverre K. Seeberg, forteller at valgkomiteen har hatt en bra prosess. Komiteen har arbeidet siden november.

- Vi fikk inn flere forslag fra både klubber og skikretser, hvilket er veldig hyggelig. Vi mener å ha fått inn både ny og nyttig kompetanse i styret, sier Seeberg.

Røste har lang erfaring fra skisporten både som trener, leder og frivillig, og har ledet forbundet de siste fire årene. Han ser frem til Skitinget som avholdes i Trondheim helgen 28-29. mai.

- I norsk skisport har vi trenere, ledere, mammaer, pappaer og mange andre frivillige som hver dag legger ned mye av sin verdifulle tid og engasjement i skiklubber rundt om i hele landet. Dette er årsaken til at Norge er verdens beste skinasjon. Det er et privilegium å få lov til representere og lede denne fantastiske organisasjonen. Jeg takket derfor ja til valgkomiteen da jeg ble spurt om å stille til gjenvalg til en ny periode. Vi har lagt bak oss en av tidenes beste skisesonger. Skiinteressen er større enn noen gang. Det aller viktigste for meg i tiden framover, vil være å jobbe for at flest mulig barn og ungdom forblir aktive lengst mulig, sier Røste.

Valgkomiteens innstilling til nytt styre i Norges Skiforbund 2016-2018:
President: Erik Røste
Visepresident: Eva Tine Riis-Johannessen
Styremedlem: Tove Moe Dyrhaug
Styremedlem: Toril Skaflestad
Styremedlem: Audun Grønvold
Styremedlem: Rigmor Aasrud (nyvalg)
Styremedlem: Charles Tøsse (nyvalg)
Styremedlem – komiteleder alpint: Trond Olsen (nyvalg)
Styremedlem – komiteleder kombinert: Paul Einar Borgen
Styremedlem – komiteleder hopp: Bente-Lill Romøren