Erik Røste (NTB scanpix)

Viktig styremøte foran skitinget

Styret i Norges Skiforbund (skistyret) var samlet til viktig forberedende møte foran vårens skiting i Trondheim siste helga i mai.

Det var mandag og tirsdag skistyret var samlet på Kringler Gård i Nannestad for det siste store planleggingsmøtet foran skitinget. Her ble alle saker som skal opp på skitinget behandlet. Skipolitisk dokument 2016-2020 skal danne grunnlaget for skiaktivitetenes retning de kommende fire årene, og dette dokumentet har det vært jobbet mye med siste året i klubber, kretser, grener og internt i sentraladministrasjonen. Årsoppgjør og økonomisk årsberetning, samt langtidsbudsjett sammen med skipolitisk dokument og arbeidet med skitingsakene, var blant de viktigste sakene under møtene. Onsdag 4. mai skal alle dokumenter til året skiting offentliggjøres på skiforbundet.no.

- Dette har vært et hyggelig skistyremøte over to dager hvor tonen har vært hyggelig. Stort sett har det meste av tiden gått med til saker som skal behandles på skitinget, sier skipresident Erik Røste.

Skistyret sluttet til seg også til landslagsmodellutvalgets konklusjoner om fremtidig landslagsmodell under møtet. Se tidligere sak på skiforbundet.no

Skistyret samles til sitt siste fellesmøte i Trondheim rett i forkant av skitinget. Deretter vil det være nyvalg søndag 29. mai.

På styremøtet ble Skitinget for 2018 tildelt Agder og Rogaland Skikrets med Stavanger som destinasjon. Se sak på skiforbundet.no

I den siste perioden har generalsekretær Stein Opsal og skipresident Erik Røste hatt følgende lengre reiser:

Erik Røste fra nyttår
14.-16. januar: VM skiflyging Kulm