Her er VM-genserne

Nå lanseres de offisielle VM-genserne for landslagene i alpint og langrenn og for Norges Skiforbund for sesongen 2016-2017. Samtlige er designet og strikket i Norge.

Dale of Norway har levert VM- og OL-gensere til våre norske skihelter helt siden 1956, og har også i år fått oppgaven å designe sesongens nye VM-gensere. Siden genserne er strikket i Norge, bidrar de til fremme norsk identitet og teamfølelse både blant utøvere og publikum, sier eier av Dale of Norway Hilde Midthjell. Hun fremhever også at Dale of Norway nå tilbyr langt mer moderne design og kvaliteter enn tidligere. VM-plaggene er i myk og kløfri merino-ull, noe som gjør dem velegnet også til innebruk.

«VIKING» - ALPINLANDSLAGETS OFFISIELLE VM-GENSER FOR SESONGEN 2016-2017
Alpinlandslaget kalles også «Attacking Vikings», og dette har inspirert Dale of Norway til å utvikle en helt ny, annerledes, røff og stilig «Viking»-kolleksjon. Herregenseren og damejakken til alpinistene er laget i en unik, supermyk og lett ullkvalitet av 100% merino-ull fra merino-lam. Designet er i grå-sort farge med strikkede ton-i-ton brynjestruktur over skuldre, pil-strukturer rundt glidelås, samt to uthevede runetegn på ryggen som betyr seier og beskyttelse. Damejakken har dessuten flott flettemønster nedover ermene. Viking-identiteten forsterkes av at plaggene er norskprodusert på fabrikken i Dale. Plaggene vil bli eksklusivt brukt av alpinutøverne i innendørs TV-intervjuer og pressekonferanser gjennom sesongen. I Viking-konseptet tilbyd også silkemyke «next to skin»-gensere med samme runetegnene, og en vindtett ytterjakke med vannavstøtende ull.

«LAHTI» - DEN OFFISIELLE VM-GENSEREN FOR LANGRENNSLANDSLAGET OG NORGES SKIFORBUND FOR SESONGEN 2016-2017
Genseren «Lahti» er laget i 100% myk merino-ull av meget høy kvalitet. Den kan brukes både ute og inne, rett på huden eller som et mellomlagsplagg. Designet er stilrent i norske flaggfarger inkl. flaggstriper i halsen som skaper norsk identitet, noe som forsterkes av at genseren er norskprodusert av Dale of Norway. Det hvite ullgarnet er smussavstøtende, slik at genseren ikke blir så fort skitten. Genseren vil bli eksklusivt brukt av alle langrennsutøverne i VM-studioet i Lahti, samt bl.a. under sesongåpningen på Beitostølen. En sterk kandidat til «Årets julegave». Til denne genseren tilbys også matchende lue og pannebånd, og barnegensere fra 2-12 år.

Mer informasjon på www.daleofnorway.com