Siri Darell

Full tillit til Skistyret, skipresidenten og langrennskomiteen

Kretslederne i Norges Skiforbund har full tillit til skistyret, Skipresidenten og langrennskomiteen.

Enkelte medier var i går og i dag i kontakt med enkelte skikretser vedrørende tillitten til Skistyret og Skipresidenten. Samtlige kretsledere i Norges Skiforbund ønsker derfor å formidle at de har full tillitt til Skistyret, Skipresidenten og Langrennskomiteen i forbindelse med den alvorlige situasjonen Norges Skiforbund nå er i.

- Saken om Therese Johaug reiser en del spørsmål knyttet til dette med rutiner og systemer på landslaget i langrenn, eventuelle manglende rutiner. Vi forventer selvsagt at dette blir behandlet på en grundig og seriøs måte, først og fremst av Langrennskomiteen som har ansvaret, men også av Skistyret. Dette har vi imidlertid full tillit til at Langrennskomiteen og Skistyret med Skipresidenten i spissen tar tak i, sier Siri Darell, kretsleder i Sør-Trøndelag Skikrets.

Siri Darell, på vegne av kretslederne, ble i dag orientert av Langrennskomiteens leder om arbeidet som er igangsatt for å iverksette strakstiltak i landslagets rutiner, og det pågående utvalgsarbeidet.

- Også vi som kretsledere vil være med på dugnaden med å gjenreise tillitten gjennom godt og solid antidopingarbeid og holdningsarbeid for skisporten. Dette arbeidet gjøres på lokalt plan, og gjennom klubbene våre, sier Darell videre.

Les også: Alt om Therese Johaug-saken