Åpen samling for syns- og bevegelseshemmede

11. – 14. februar inviterer NSF og NSSF til åpen breddesamling i alpint, langrenn og skiskyting for syns- og bevegelseshemmede på Golsfjellet.

I tråd med filosofien rundt et landslag følger NSF og NSSF opp med en samling for å rette et enda større fokus på rekruttering inn mot idrett for syns- og bevegelseshemmede. I samarbeid med Storefjell Resort Hotell vil det parallelt med samlingen arrangeres nybegynnerkurs i sitski.

- Vi ønsker å nå ut til syns- og bevegelseshemmede fra 10 år og oppover og trenere/ledere i klubber som har funksjonshemmede utøvere. Ved at landslagsutøverne er tilstede vil ”nye” utøvere ha muligheten til å se og lære fra våre beste parautøvere og deres trenere, sier landslagssjef i langrenn, Vidar Løfshus.

Norges skipresident, Erik Røste, er svært fornøyd med tiltaket som nå blir gjort i forbindelse med denne samlingen.

- Dette er et flott tiltak og i tråd med målsettingen om å sette fokus på økt rekruttering til skisporten av utøvere med nedsatt funksjonsevne. På denne samlingen er det mulig å forsøke forskjellige aktiviteter med kvalifisert veiledning ved at de beste utøverne våre er tilstede. Vi har en klar målsettingen at vi skal være med å prege resultatlistene, sier Røste.

Få mer informasjon om samlingen her.