Jürg Capol

Capol til arrangør- og anleggsseminaret

Direktør for nordiske grener i FIS Marketing, Jürg Capol, kommer til årets arrangør- og anleggsseminar på Gardermoen lørdag 17. oktober.

FIS Marketing er er selskapet som selger markedsrettighetene til verdenscupen på vegne av FIS. Capol er tidligere langrennsløper og har i tillegg variert bakgrunn fra skiidretten. Han var blant annet markedssjef for alpin-VM i St. Moritz i 2003. Capol var også renndirektør for langrenn i FIS fra 2003-2012.

Capol kommer til Gardermoen for blant annet å fortelle om sine tanker om hvordan arrangementene vil se ut i fremtiden, og om hvordan skiidretten skal posisjonere seg i et tv- og mediemarked i stor endring.
Capol ser selv frem til å møte deltakerne på seminaret.

Sveitseren, som også snakker litt norsk, har mange visjoner og tanker om hvordan vi kan og bør utvikle oss.
- Jürg er en av de som best kan gi oss et riktig bilde av hvilken posisjon vi har internasjonalt i dag, sier arrangementskonsulent i Norges Skiforbund, Øistein Lunde, som mener at deltakerne absolutt har noe å se frem til i dette innlegget.

Se nettsiden for Arrangør- og Anleggsseminaret. Påmeldingsfristen til seminaret er 1. oktober.