Hektisk møtevirksomhet under NSFs vårmøte

I helga ble kretsledermøtet, fagmøter i komiteene og andre møter gjennomført i Oslo i forbindelse med NSFs vårmøte.

Cirka 150 personer fra NSF-familien var representert. Fagmøter i alpint, freeski, telemark, langrenn, hopp og kombinert ble avholdt i forbindelse med vårmøtet. I løpet av helga ble det avholdt mange nyttige samtaler og møter mellom kretslederne og skistyret. Det ble utveksla erfaringer på tvers av kretser. Nytt i år var gruppesamtaler mellom hver krets, kretsledere i langrenn og NSF. Her ble ulike problemstillinger tatt opp, samt med et opplegg for oppfølging fremover.

Erik Røste på kretsbesøk hos Agder og Rogaland. Her sammen med Runa Skyttersæter i langrennskomiteen i NSF, Geir Olav Håland, Pål Angell Bergh og Petter Furuseth.

Et av fellestemaene lørdag var om fremtidens snøproduksjon, samt å kunne produsere snø (hot snow) uavhengig av årstid og kuldegrader. I tillegg har vi lagring av snø. For høsten lover allerede skidestinasjoner i Norge rekordtidlig åpning i september.

Se sak på skiforbundet.no

Ungdoms-OL presenterte også en status. Det er bare ni måneder til det braker løs på ungdoms-OL. Se lillehammer2016.no

Status rundt kompetanseprosjektet og skiidrettens antidopingarbeid ble også presentert under fellestemaet lørdag.

Skipresident Erik Røste oppsummerer NSFs vårmøte med gode møter, god stemning og mange spennende diskusjoner hvor NSF er et forbund i harmoni. I løpet av møtene ble det også gitt mye informasjon fra NSF innenfor viktige fagområder/prosjekter, samt en status om generell drift av forbundet.

Arbeidet med Skipolitisk dokument 2016-2020 ble det brukt mye tid på i helga, og dette arbeidet blir et svært viktig området frem mot Skitinget i Trondheim neste år. Her skal fremtidskursen pekes ut, og dokumentet skal endelig vedtas under neste års ting. Hele organisasjonen kommer også til å bli involvert med Skipolitisk dokument. Det er visepresident Eva Tine Riis-Johannessen som leder dette arbeidet.

Kretsledermøtet fredag