NM-tildelinger til Øystre Slidre, Rena og Vang

Styret i Norges Skiforbund (skistyret) har tildelt flere mesterskap.

Det var under skistyrets møte på Gardermoen onsdag at Øystre Slidre, Rena og Vang ble tildelt ulike mesterskap.

NM langrenn til Øystre Slidre

NM langrenn del 2 er tildelt Øystre Slidre Idrettslag.

Dermed blir det både åpningsrenn og «avslutningsrenn» på Beitostølen kommende sesong. Rennene skal arrangeres fra 31. mars til 3. april 2016.  Øystre Slidre Idrettslag er en dyktig arrangør som gjennomfører åpningsrenn og flere andre større arrangement hvert år. Stadion og løyper er velegnet for et NM del 2, og snøforholdene på Beitostølen på denne tiden av året er ofte svært gode.

Historikk NM langrenn del 2:
2003 Meråker
2004 Savalen
2005 Lillehammer
2006 Vadsø
2007 Nybygda
2008 Selbu
2009 Røros
2010 Tolga
2011 Kvaløysletta
2012 Fauske
2013 Nordbygda/Løten
2014 Gålå
2015 Harstad

Junior-NM hopp og kombinert til Rena
Rena Idrettslag er tildelt Norgesmesterskapet i hopp og kombinert for juniorer i 2016. Dato for mesterskapet vil bli fastsatt på et senere tidspunkt. Rena er en god og erfaren arrangør, blant annet gjennom flere COC-arrangement i hopp de siste sesongene, samt så har klubben vært medarrangør av Birkebeinerarrangementene i en årrekke.

Junior-NM langrenn til Vang
Vang Skiløperforening er tildelt NM junior i langrenn for 2016. Dato for mesterskapet er satt til 11.-13. mars. Vang Skiløperforening er en av NSFs mest erfarne arrangører, og anlegget på Gåsbu i Vang er svært godt egnet for et slikt mesterskap.