Torbjørn Almlid (t.v.) og Børre Rognlien (NIF)

Forlenger med Norsk Tipping

I den nye avtalen mellom Norsk Tipping og Norges idrettsforbund videreføres samarbeidet med Norges Skiforbund.

I helga har Norsk Tipping og Norges idrettsforbund fornyet sin samarbeidsavtale for fire nye år.

– Denne avtalen videreføres fordi vi mener idretten bidrar til en positiv synlighet for Norsk Tipping, og det er en naturlig og historisk forbindelse mellom idretten og oss. Norsk idrett synliggjør vårt samfunnsoppdrag på en meget god måte. Avtalen styrker både topp- og breddeidretten og bidrar til å sikre både Norsk Tippings og idrettsforbundets langsiktige arbeid sier administrerende direktør Torbjørn Almlid i Norsk Tipping.

– For Norges idrettsforbund er et samarbeid med Norsk Tipping viktig. Vi er den største mottakeren av spillemidler i Norge og er stolte over å kunne bidra til å opprettholde og befeste Norsk Tipping viktige posisjon i norsk idrett og samfunnet, vektlegger idrettspresident Børre Rognlien.

I avtalen videreføres samarbeidet med Norges Skiforbund.
– For oss innebærer dette øremerkede ressurser til våre grener kombinert, skicross og hopp. Vi er selvsagt glade for å kunne forlenge og fortsette arbeidet i samarbeid med Norsk Tipping, forteller skipresident Erik Røste.

Avtalen har en ramme på 13 millioner kroner per år og varer fra 2015 til og med 2018. Partene ønsker å bidra til å styrke arbeidet med Ungdoms-OL på Lillehammer i 2016. Norges idrettsforbund vil også bruke ressurser på toppidrettssamarbeidet med Olympiatoppen og satsingen på funksjonshemmede utøvere.