Interessant World Cup-seminar

På World Cup-seminaret under Arrangør- og anleggsseminaret lørdag 20. september får vi besøk fra både TV2 og NRK.

Her er noen drypp fra innholdet til World Cup-delen lørdag 20. september fra klokken 13.00:

TV2 hadde sitt første OL under vinterlekene i Sotsji ivinter og det var knyttet stor spenning til hvordan de ville løse dette. TV2 satset på nye løsninger og ny teknologi for å presentere sendingene på og fikk stor suksess og meget gode seer tall. Sportssjef Christine Espeland, som også var prosjektleder for OL, kommer sammen med sin sjefsprodusent Jens Knudsen for å fortelle hvordan de planla og jobbet frem sendingene fra OL.

Richard Dyrdal er daglig leder i Mobilise firma som utviklet frivilligportalen til VM i Oslo i 2011. Portalen er siden blitt utviklet vesentlig og er i dag Norges største og mest brukte portal som brukes av en rekke festivaler og store arrangement som World Cup Vikersund og Norway Cup. Richard Dyrdal vil utfordre skiarrangørene til å samarbeide om portalen under seminaret, samt å utnyttehverandres ressurser mer på tvers.

Jørgen Aas er daglig leder i firma Movment Strategies AS, Norges enste firma som er spesialisert seg på å håndtere store menneske mengder. Jørgen Aas hadde ansvar for dette under VM i Oslo i 2011 og firma hadde en omfattende avtale med OL i London i 2012. På kundelisten står ogsåmange av Norges største festivaler. Jørgen kommer for å øse av sine erfaringer på området.

Frode Martnes er i skiverden kanskje mest kjent som produksjonsleder i hopp men har de siste årene også jobbet med mange andre store prosjekter i NRK, blant annet fotball VM i Brasil. Frode har klare meninger om hva som må til fra en arrangør og NRK for å få til et godt samspill rundt gjennomføringen av en TV-produksjon.

World Cup arrangementene i Trondheim har de siste utviklet et flott barneprosjekt under sitt arrangement men en rekke aktiviteter på dagtid og på kvelden. Dette prosjektet har vært betydningsfullt for utviklingen av det som etter hvert har blitt en stor publikumssuksess i Trondheim. Ole Jørgen Belboe presenterer konseptet.

Det vil bli gjort en status rundt internasjonale mesterskap, samt så vil Norges Skiforbund komme med generelle nyheter fra både arrangementsavdelingen, kommunikasjonsavdelingen, samt nyheter rundt den nye klesavtalen med Bjørn Dæhlie