Stort anlegg- og arrangørseminar 19.-21. september i Oslo. Her fra Skitinget.

Arrangør- og anleggsseminaret

Det er igjen klart for det tradisjonelle Arrangør- og Anleggsseminaret til Norges Skiforbund 19.-21. september.

Se også: Pellegrino kommer til Arrangør- og anleggsseminaret

Årets seminar arrangeres på Quality Hotell på Økern. Målgruppen for seminaret er store og små arrangører, anleggseier, TD-er og andre interesserte.

Det hele starter fredag med seminar for skikretsens anleggskontakter, samt TD-kurs/seminar. Lørdag formiddag er felles med flere interessante foredragsholdere, mens det etter lunsj, samt søndag så vil det bli faglige/grenvise deler.

I fellesdelen skal blant annet Geir Olsen fortelle om sine erfaringer fra OL i Sotsji, samtdrift og utvikling av anlegg generelt. Vi vil komme tilbake til en nærmere presentasjonav dette på skiforbundet.no.

Det vil være utdeling av pris til Årets Arrangør i alle grener, samt til Årets Anleggsutvikler.

Hans Pieren, rennleder i Adelboden og tidligere renndirektør i FIS, kommer for å snakke om salting. Jørgen Aass fra firmaet Movement Strategies holder foredrag for World Cup-arrangørene om Crowd Management. Dette går på å håndtere store menneskemengder. Aass hadde ansvaret for publikumsflyt under VM nordisk i Holmenkollen, samt har hatt ansvaret for flere store festivaler.

- Vi er sikre på at vi har funnet en god miks av foredragsholdere til årets seminar, og er sikre på at mange vil ta med seg mye nyttig kunnskap tilbake i sine miljøer, sieransvarlig for årets Arrangør- og Anleggsseminar, Øistein Lunde.

Alt om Arrangør- og Anleggsseminaret med påmelding