Erik Røste (NTB Scanpix)

Bli OL- og Paralympicsforkjemper i sommer!

På vei inn i sommerferien benytter jeg anledningen til å sende en sommerlig skihilsen med en oppfordring om å være aktive OL og Paralympicsforkjempere gjennom sommeren.

Til høsten vil Stortinget behandle søknaden om statsgaranti for en OL og Paralympics søknad. Et tydelig «JA til OL og Paralympics» budskap gjennom sommeren kan være avgjørende for utfallet. Skiforbundet har derfor denne uken sendt en epost til alle Stortingsrepresentanter og Regjeringsmedlemmer med OL resolusjonen som ble vedtatt på Skitinget. Jeg oppfordrer med dette også resten av Ski-Norge til aktivt å delta i OL og Paralympicsdebatten gjennom sommeren og ved inngangen til høsten.

Eksempler på hvordan den enkelte skikrets og grenkomiteene i Norges Skiforbund kan være med å prege debatten finner dere i vedlagte kronikk skrevet av leder i Oppland Skikrets.
På denne linken finner dere også et eksempel på hvordan World Cup på Lillehammer har valgt å fronte OL og Paralympics budskapet

Mulighetene er mange!
Jeg vil også benytte anledningen til å takke for et inspirerende og godt Skiting, hvor vi sammen gjorde vedtak som vil ha stor betydning for Skiidretten i årene som kommer. Spesielt gjelder dette muligheten til å satse på kompetanserettede tiltak, men også antidopingarbeidet og muligheten til å arbeide for et nytt VM i Nordiske grener til Trondheim og Norge.
Med de aller best ønsker for sommeren til nye og gamle ski-venner!