Stein Opsal (NTB Scanpix)

Overskudd for skiforbundet

Forbundsstyret i Norges Skiforbund (NSF) godkjente nylig regnskapet for 2013 som viser et overskudd på 1 million kroner.

- Vi leverer et sterkt resultat i regnskapet også i 2013, og for tredje året på rad viser regnskapet et overskudd, forteller en fornøyd generalsekretær i Norges Skiforbund, Stein Opsal.

Årsregnskapet i forbundet viser en omsetning på 260 millioner kroner. Den disponible egenkapitalen i Norges Skiforbund er på 84 millioner kroner.

- NSF har en solid egenkapital og i budsjettet legges det derfor hvert år opp til et nullresultat, slik at egenkapitalen opprettholdes, og alle inntjente midler brukes til et bredt aktivitetstilbud. Dette muliggjør sterk satsing på aktiviteter for barn, bredde, rekruttering, arrangementer, anlegg og administrasjonen i alle landets 16 skikretser. Det er positivt at NSF er i en sterk posisjon både med tanke på topp-, og breddeidrett. Rekrutteringen til skiidretten er sterk, og den solide økonomien gjør at skiforbundet kan stimulere idretten på alle nivåer i NSFs seks grener (langrenn, alpint, hopp, kombinert, freestyle og telemark) i årene fremover. Grenene viser også god fremgang, både sportslig og økonomisk, sier Opsal.