Ny løsning for Distansekortet

Denne uken har Norges Skiforbund relansert Distansekortet i ny profil og med ny teknisk løsning som passer for både pc, lesebrett og smarttelefoner. Samle kilometer, få skimerker og lag din egen skidagbok. All skiaktivitet teller!

I Distansekortet kan barn opp til og med 12 år registrere alle skikilometer de har stått, gått eller hoppet på ski. Nye Distansekortet er en nettversjon av det kjente «Distansekortet på nett» som har vært brukt av flere generasjoner.

- Vi gleder oss til ny sesong med nytt flott produkt og håper på mange nye brukere. Vi ønsker å bidra til at barn opplever skiglede, og får ekstra motivasjon med dette nye verktøyet, sier bredde- og rekrutteringssjef i Norges Skiforbund, Helen Ingebretsen.

Som i tidligere løsninger oppretter barna sin egen skiside hvor de registrerer skiaktiviteten sin. Både langrenn, skileik, hopping og skiaktivitet i alpinbakken kan registreres.
- Foreldre, barnehager, skoler og klubber kan bruke distansekortet og ta Barnas Skimerke som motivasjon til å være mer ute på ski. På sin egen skiside kan de følge med på når de når merkekravene til bronse, sølv og gull. På slutten av sesongen kårer vi også de beste skolene, barnehagene og klubbene i landet som er aktive brukere av distansekortet, forteller Ingebretsen.

Distansekortet har eksistert i mange år, og har i alle disse årene vært en viktig gulerot for mange barn.
- Dette er første versjon av den nye løsningen. Fremover vil vi gjøre forbedringer, og vi er åpne for tilbakemeldinger, sier Ingebretsen.

Om Distansekortet
Ta med barna ut på ski, og bruk Distansekortet som motivasjon. All skiaktivtet kan registreres og vil kunne følge med på aktivitetene og du vil nå mål på veien. Når målene er nådd kan du bestille Barnas skimerke.

Gå til Distansekortet. Her finner du også mer informasjon
www.distansekortet.no