Mini VM på Lillehammer

11 World Cup renn på tre dager - 5. - 7. desember 2014!

World Cup Nordiske grener på Lillehammer 5.-7. desember blir tre dager tettpakket med World Cup-renn. Totalt 11 renn i løpet av tre dager.

-Vi gleder oss, et enda bedre program enn i fjor. I tillegg har vi oppjustert servicenivået til publikum ytterligere. Dette blir knallbra, sier daglig leder i World Cup Lillehammer, Eiliv Furuli. Med oppgradering for publikum mener Furuli, nytt stort publikumstelt på langrennsarenaen, gratis skyttelbuss fra Lillehammer sentrum alle tre dager. Enda større publikumstelt i hoppbakken med alle rettigheter. World Cup-stien fra langrennsarenaen og ned til hoppbakken får også et ansiktsløft.

-Vi er opptatt av at publikum skal trives og ha det moro. I tillegg til de oppgraderingene vi har gjort er vi overbevist om at vi har et bedre sportslig program I år enn vi hadde i fjor, sier Furuli.

Storbakke fredag og lørdag

Nytt av året er at det blir hopprenn i den store bakken både lørdag og søndag. Programmet på lørdag er også litt kortere enn det var i fjor.

- Når publikum kommer ned World Cup-stien vil hopprennet i den store bakken for gutta starte. Da har de hatt en god opplevelse med underholdning og aktiviteter fra Birkebeineren og ned til hoppbakken. Her kan vi friste med den store bakken og ikke minst et større publikumstelt og et større publikumsområde enn i fjor. Med alle rettigheter selvfølgelig, og levende musikk! Hele dagen avsluttes med fakkeltog til byen hvor Kulturnatt kan lokke med et program som varer ut i de små timer, forteller Furuli.

30.000 tilskuere

- Men de justeringer vi har gjort med det nye programmet, så mener vi at det er realistisk å håpe på 30.000 publikummere totalt gjennom disse tre dagene. I fjor var det rundt 20.000. I fjor var det første gangen vi arrangerte en komplett World Cup, nå blir produktet enda bedre, og da er det naturlig at vi hever målsettingen ytterligere, sier Furuli.
- Alle i hele regionen bør se at World Cup nå er blitt viktig for oss etter at vi mistet muligheten til OL. Vi ligger inne på FIS sine terminlister i minst fire år til. Da må vi vise fram regionen fra sin beste side når TV-sendingene sendes verden rundt.
- Det skal være moro å være på World Cup. Desto flere man blir – desto artigere blir det, sier Furuli.

Torsdag 4.12:

19.00: Åpningsseremoni, Sigrid Undsets plass