Norgesgruppen forlenger

(Lillehammer 6 desember 2013): NorgesGruppen med SPAR og ALI i spissen fornyer samarbeidsavtalen med Skiforbundet for sesongen 2014/15 - og ASKO med Marit og Therese. ALI er sponsor for sprintlandslaget herrer, SPAR for allroundlaget herrer og ASKO privat hovedsamarbeidspartner med Marit Bjørgen og Therese Johaug.

- Vi er svært fornøyde med at NorgesGruppen forlenger og utvider samarbeidet med oss, sier langrennssjef Åge Skinstad i Norges Skiforbund. - Vi har hatt en svært god dialog gjennom hele høsten. De var tidlig ute med å utfordre oss med fokus på å sikre utvikling av nye unge utøvere i langrennssporten. For langrenn er det viktig at aktører som NorgesGruppen er opptatt av langsiktighet, rekruttering og bredde. Dette gir oss forutsigbarhet og gode rammevilkår for videre utvikling, sier Skinstad.

Om SPAR

SPAR og EUROSPAR er en del av Norgesgruppen. SPAR kjeden er Norges eneste landsdekkende Supermarkedkjede og består av 276 lokale supermarkeder. SPAR har alltid tilbud på noe godt, og tilbyr et utvalg av ferskvarer, brød og bakervarer, frukt og grønt, samt varer fra lokale leverandører.

Om JOH. JOHANNSON KAFFE AS

JOH. JOHANNSON KAFFE AS er den ledende leverandøren av kvalitetskaffe i Norge, og kjent i markedet gjennom merkevarene EVERGOOD og ALI.

Om ASKO og NorgesGruppen

NorgesGruppen er landets største handelshus. Vår kjernevirksomhet er detalj- og engrosvirksomhet innenfor daglige forbruksvarer. Gjennom våre dagligvarekjeder representerer konsernet en markedsandel på 38,5 prosent innendagligvarehandelen. Engrosvirksomheten er organisert i 14 ASKO-selskaper spredt over hele landet. Detaljvirksomheten er organisert innenfor tre profilhus på dagligvarehandel og ett innenfor servicehandel.

Kontaktpersoner:

Langrennssjef Norges Skiforbund, Åge Skinstad 480 58 057