Erik Røste (NTB scanpix)

Gode tilbakemeldinger

Skipresident Erik Røste gir stor skryt til arrangørene på Lillehammer etter den første komplette nordiske helgen.

- Det ble ei fantastisk helg på Lillehammer, og jeg har lyst til å takke
spesielt  velviljen fra Lillehammer kommune og Oppland fylkeskommune. De har med sin offensive holdning  vært med  å legge fundamentet for et årlig World Cup Lillehammer. Dette har vært ei kompleks helg, tettpakket med konkurranser, men konseptet har vi hatt trua på hele veien. Nå fikk se at konseptet fungerer. Ti konkurranser ble gjennomført etter skjema til tross for snøutfordringer, sier skipresident Erik Røste.

Totalt 10 renn ble gjennomført (fire hopprenn, fire langrenn og to kombinertrenn) uten store endringer og forsinkelser. etter skjema. Utfordringer med ikke snø i forkant og snø under helga ble løst med en fantastisk innsats fra flere hundre frivillige.

* Målsettingen med 20 000 tilskuere ble nådd.

Det var cirka 15 000 tilskuere på langrennsøvelsene.
Det var cirka 7000 tilskuere på hopprennene.

- Vi har hatt fokus på det vi skal levere, og har bygd et fundament for fremtida. Det har vært hektisk og krevende med en ny langrennstadion. Utfordringene knyttet til snø løste seg akkurat tidsnok. I tillegg har vi har også lagt ned en kjempejobb rundt markedsføring og informasjon for helga. Og vi fikk svar fra publikum. De møtte opp, tok del i folkefesten, slik at det ble en strålende helg. Langrenn ga oss nye muligheter, de  mulighetene har vi klart å utnytte i samspill med kombinert og hopp, og er på rett vei. Både Skiforbundet og FIS ønsker en komplett helg tidlig i desember. Dette har vært vår målsetting i flere år. Vi håper at det kan bli en fast tradisjon med førjulshelg med World Cup på Lillehammer, og den helga ønsker vi å videreutvikle med både Skiforbundet og FIS. Takk til alle frivillige og publikum som har hatt trua på oss og møtt opp i tusentalls. Vi håper at dere tar med dere gode opplevelser, og kommer tilbake. Det er ikke mulig å lykkes med alt på ett år, men vi  har en fin grunnmur å bygge videre på, sier daglig leder for World Cup Lillehammer, Eiliv Furuli.

World Cup Lillehammers nettside