Fra Hopp

Vi er ferdige med sommerhoppingen for våre WC hoppere både på jente og guttesiden. Sommeren 2014 har gitt oss bedre resultater enn foregående sesonger og vi gleder oss over at både kvalitet og bredde er bedre enn kanskje noen gang.

Nå gjelder det å holde fokus gjennom den siste skikkelige resursperioden før sesongen starter, for guttene med WC i Klingenthal 22. november og for jentene med Konica Minolta NC på Rena helgen etter. Det blir også i år en stor norsk helg i forbindelse med WC i nordiske grener på Lillehammer første helgen i desember, vi satser på å glede mange norske skivenner denne helgen J

Vi har høy fokus på å tilpasse oss et utviklingssystem som kalles Long Term Athlete Development (LTAD). Dette gjør vi for å kunne bidra til en optimal utvikling for alle som ønsker å drive med skihopping, uansett hvilket nivå de måtte ha som mål å komme på. Denne prosessen vil få mye fokus på våre regionale høstmøter som gjennomføres i november.

Det er godt og endelig ha fått på plass ny markedssjef igjen, Bjørn Einar Romøren har allerede kommet godt i gang og tilfører organisasjonen mange nye tanker og bidrar godt til utviklingen av våre sponsorat.

På anleggssiden er det gledelig å se at det stadig vekk skal åpnes nye helårs hoppanlegg. Her retter vi en stor takk til Marit Gjerland for hennes bidrag sammen med lokale ildsjeler, som gjør dette mulig. NSF hopp setter også stor pris på at Skipresident Erik Røste velvillig stiller opp i disse forbindelsene, det betyr mye for oss som brenner for hoppsporten.