Inspirasjon til de viktige trenerne i barneidretten

Sammen med Norsk Tipping inviterte Norges Skiforbund Langrenn og andre særforbund til inspirasjonskveld for trenere i barneidretten fredag kveld, som oppvarming til Idrettsgallaen i Trondheim.

Dette var en kveld for å hylle de viktige grasrottrenerne i barneidretten.

Inspirasjonskvelden ble innledet med fellesdel med inspirerende innlegg av Roger Finjord (Med hjerte for drakten) og Kronprinsparets Fond (Slik styrkes fellesskapet), samt samtale med tidligere landslagsspiller i fotball, Brede Hangeland, om viktigheten av å ha det gøy.

Etter fellesdelen inviterte Norsk Tipping og NSF langrenn, i samarbeid med Sør-Trøndelag skikrets, til en egen del der fokuset var rekruttering av trenere, foreldreengasjement og viktigheten med lek og varisjon for barn og unge.

Strindheim IL Ski v/ leder og trener Erlend Ulstad innledet med et innlegg om hvordan klubben rekrutterer trenere til barneidretten. Her var det flere tips å plukke opp!

Presentasjon Erlend Ulstad, Strindheim IL ski

Brit Baldishol, utviklingssjef NSF Langrenn, og Ingrid Narum, skiutvikler Sør-Trøndelag skikrets, satte fokus på foreldreengasjement og hvordan klubben kan jobbe strategisk for å engasjere enda flere foreldre i klubbaktiviteten.

presentasjon foreldreengasjement - NSF Langrenn og STS

Åge Skinstad, VM-sjef Ski-VM Trondheim 2025, avsluttet med et innlegg med fokus på lek og variert trening for barn og unge, og hvordan Ski-VM ønsker skape engasjement om breddeaktiviteten i Trøndelag.

Presentasjon Åge Skinstad, Ski-VM 2025