Norgesmestere fra stor bakke på Lillehammer

Tirsdag 19. mars ble NM i stor bakke arrangert på Lillehammer, Eirin Maria Kvandal avslutter med det sesongen sin med NM-gull og Johann Forfang får en siste boost før sesongavslutningen i Planica kommende helg.

Verdenscup RAW AIR Vikersund

Eirin Maria Kvandal fra Mosjøen IL tar en fantastisk seier i RAW AIR Tournament sammenlagt, men også i det første World Cup-skiflyvningsrennet for kvinner.

NNM Alpint Tromsø

Helga 8.-10. mars ble det arrangert Nord-Norsk Mesterskap i Alpint i Tromsø. God innsats og fine plasseringer av utøverne fra Nordland.

Kong Haralds Ungdomsstafett

Lørdag 9. mars ble Kong Haralds Ungdomsstafett arrangert i Holmenkollen, samtidig med world cup nordisk og Raw Air. Nordland Skikrets stilte med et lag i stafetten.

Idrettsfest på Lillehammer: NM-veka, Norgesleker og SKI NM

I mars inviterer Norges idrettsforbund, Norges Skiforbund og Olympiaparken til idrettsfest på Lillehammer. Hele tre arrangementer går av stabelen samtidig, og bredden i norsk idrett og idrettsglede for alle skal vises fram gjennom NM-veka, Norgesleker og SKI NM.

Junior NM Langrenn Nybygda

Junior NM i langrenn ble arrangert helga 8.-10. mars i Nybygda i Hedmark. God innsats og fine prestasjoner av Nordlandsutøverne.

Junior NM og NC i kombinert

Junior NM og Norgescup i kombinert ble arrangert i Mo i Rana helga 2.-3. mars. Mange gode prestasjoner og god innsats av utøverne. Vel gjennomført arrangement av Bossmo og Ytteren IL og Mo skilag, i samarbeid med Fageråsbakkene.

Seier i lagkonkurranse, Lahti 2024

Laguttak til RawAir 2024

Det er klart for sesongens høydepunkt, RawAir 2024. Norge stiller med 16 utøvere på dame- og herresiden til åpningen fredag 8. mars.

Hovedlandsrennet nordiske grener

Hovedlandsrennet for 15-16 åringer i nordiske grener ble arrangert på Gålå 1.-3. mars. Mange flotte prestasjoner og god innsats av utøvere og støtteapparat.

Bankett NM Trysil

05.-07. april runder vi nok en gang av årets NOR Freeski Cup-sesong med Norgesmesterskapene i Trysil. Lørdag kveld inviterer vi utøvere med familie, trenere og andre involverte til bankett med middag, underholdning og prisutdeling!

NM i Langrenn Beitostølen

I helga 22.-25. februar ble det arrangert NM i langrenn for senior på Beitostølen. Fra Nordland Skikrets deltok det seks utøvere.

Junior NM og NC i kombinert

Bossmo & Ytteren IL og Mo Skilag i samarbeid med Fageråsbakkene ønsker velkommen til NM og NC kombinert for junior i Mo i Rana 2.-3. mars.

Paravinterdager Sulitjelma

Vi gjentar suksessen med Paravinterdager i Sulitjelma 9.-10. april. I år legger vi arrangementet til etter påske og satser på godt vær og god stemning.

Kretsmesterskap Alpint

Sortland Alpinklubb inviterer til kretsmesterskap i Alpint i Ånstadblåheie Alpinsenter på Sortland 23.-25. februar.

Kretsmesterskap Langrenn

Kretsmesterskap i langrenn (del 2) ble i helga 10. og 11. februar arrangert i Bodø i regi av Tverlandet IL og Innstranda IL.

Utstyrsordningen 2023

NB!! Søknadsfrist 6. mars. Utstyrsordningen er nå åpen for søknader og vi oppfordrer alle som har kjøpt støtteberettiget utstyr i 2023 til å nytte anledningen til å få dekket noe av kostnaden.

Kretsmesterskap Langrenn

Tverlandet IL og Innstranda IL inviterer til Kretsmesterskap i langrenn (del 2) i Bodø helga 10.- 11. februar.

Informasjon NOR Freeski Cupen 2023/2024!

Vi får en del henvendelser i forbindelse med venteliste til årets NOR Freeski Cup og under finner dere en forklaring på årets endringer, samt informasjon om resten av sesongen.

NM Alpint for U18 Hafjell

I forbindelse med fartsuka på Hafjell ble det gjennomført NM for U18 i Utfor og Super-G. Mange gode prestasjoner av utøverne fra Nordland.

Kretsmesterskap Langrenn

Kretsmesterskap i langrenn (del 1) ble i arrangert av KS Ski Lofoten 27.-28. januar. Vi gratulerer alle kretsmesterne og KS Ski Lofoten med vel gjennomført arrangement.

Norgescup junior Lygna

Norgescup for junior langrenn ble arrangert på Lygna 19.-21. januar. Mange spente nordlandsutøvere var på plass for sesongens første Norgescuprenn.

NM Alpint U18 og U21 Hafjell

Mange gode prestasjoner av alpinistene fra Nordland når de i helga deltok på NM i Slalåm og Storslalåm for U18 og U21 i Hafjell.

Ny familiebakke i Bodø

Bodø alpinklubb har utviklet et nytt område for de aller yngste som er glad i å stå på ski. Dette kan være et fint eksempel for ski-Norge og rekruttering.

Preben Horven til U23 VM

Vi gratulerer Preben Horven fra Bossmo & Ytteren IL med uttak til U23 VM, som går i Planica Slovenia i februar.

Kretsmesterskap Langrenn

KS SKI Lofoten inviterer til kretsmesterskap i langrenn (del 1) ved Kabelvågmarka skistadion 27.-28. januar.

Paravinterdager i Narvik

Da kan vi ønske velkommen til Paravinterdager - Alpint og Snowboard, som for første gang arrangeres i Narvik 13.-14. februar.

Storkoste seg i Harrachov

Norske kombinerttalenter tar med seg mye god læring, motivasjon og erfaringer etter en vellykket FIS Youth Cup-helg i Tsjekkia.

Norgescup senior Lygna

3. plass til Preben Horven fra Bossmo og Ytteren IL på sprinten under helgas Norgescup for senior på Lygna.

Opptak webinar rekruttering

Her er opptak av rekrutteringswebinaret under ledelse av skiklubbutviklerne Marianne Myklebust og Ingunn Fossmellem. Her får dere se en presentasjon av ulike konsepter og tiltak for å bygge klubbmiljø, samt styrke klubbens tiltak for å rekruttere inn nye barn og familier til klubben.