Bli med på kurs!

I forbindelse med Idrettskonferansen 2016 i Bodø, 30/9 - 2/10 arrangerer skikretsen to spennende kurs: Langrenn Trener 1 og Twintip/Jibbegøy/Alpinkurs. Les mer nedenfor

Freeski/Jibbegøy 16 timer. Dette er et helt basic kurs både for de som er interessert i å trene egne barn i alpint og Twintip/Freeski samt du som kjører selv!
OM KURSET
Kurstid: totalt 16 timer
Del 1 Teori, Barmark - 8 timer denne helgen
Del 2: Gøy på snø - 8 timer i vinter, etter avtale med kursholder
Målgruppe: Alle trenere, foreldre, ungdommer og aktive/tidligere aktive. Ingen forkunnskaper kreves, det eneste som kreves er ett par ski og god motivasjon og innsats - nedre aldersgrense 16 år.
Kursinnhold:
Kurset gir deg opplæring i å legge til rette for kreative læringsituasjoner for barn som ønsker å drive med jibbing. Leken står sentralt i jibbing og gode læringsarenaer utenfor skibakken kan være stupebrett og turnhall. I praksisdelen av kurset oppsøker vi derfor disse arenaene og viser i praksis begynnerprogresjon innenfor utvalgte øvelser som er gunstige i utviklingen av fremtidige jibbere

Kurslærere: Eivind Gjeraker, Norges Skiforbund Gaute Hangaas Brenna og Marius Svendsen, Nordland Skikrets.

Langrenn Trener 1, 45 timer: For deg som trener barn/ungdom eller som vil lære mer for egen del. 2 helger

Felles for begge kursene: Prisen inkluderer deltagelse på fellesprogrammet lørdag og lunch/middag. Medlemmer av klubber i Nordland vil bli prioritert. Det er 20 plasser på hvert av kursene - Først til mølla!

Påmelding via questback i linkene ovenfor. De som har meldt seg på tidligere via mail MÅ også melde seg på!