Arrangørers plikter

Alle som arrangerer skirenn er underlagt et regelverk som innebærer sikkerhet for løperne og for arrangøren selv. Les mer under

Hvert år får vi dessverre høre om uregistrerte arrangement, ofte via omveier. Dette svekker skisporten og undergraver inngåtte avtaler, ikke minst hva løperes og arrangørers forsikrings-rettigheter angår.
Alle renn SKAL stå på terminlista og alle renn skal ha en TD. TD skal kontrollere løypa eller bakkens sikkerhet og påse at lege eller annen medisinsk beredskap er på plass, i tillegg til en rekke andre oppgaver.

Arrangøren SKAL kontrollere løpernes lisens. Det er den enkeltes forsikring. Arrangøren skal betale rennavgift til kretsen I forbundet.: 20kr i kretsrenn, 30 kr i turrenn pr deltaker. Det er arrangørens forsikring, og det er en særdeles dårlig idé å svikte avtaleverket og fellesskapet på grunn av 30 kroner («sølvpenger»).

Vi ber alle klubber i Nordland Skikrets respektere inngåtte avtaler og forpliktelser i alle sammenhenger. Kommer man på gode arrangement-ideer i løpet av sesongen, er det en enkel sak å få registrert dette på kretskontoret og lagt ut på terminlista