Bertine Aam Olsen (Foto: www.runedahl.no )

Nordnorske jenter i norgestoppen!

Fire Nordnorske alpinjenter i norgestoppen. At fire Nordnorske jenter presterer seg i norgestoppen i aldersbestemte klasser er nok litt historisk!

At fire Nordnorske jenter presterer seg i norgestoppen i aldersbestemte klasser er nok litt historisk.

Etter meget gode prestasjoner i et nasjonalt renn på Hemsedal og Gol helgen 18. og 19 januar er hele den Nordnorske troppen plukket ut til å delta på Statoils talentsamling i regi av Norges skiforbund i midten av februar. Kontaktperson er ungdoms- og utviklingsansvarlig i Norges Skiforbund seksjon alpint, Stefan Johnsen Havnelid.

De to beste i U14 og de tre beste i U16 kvalifiserte seg til å representere Norge internasjonalt, mens de resterende på topp ti listen får delta på denne forbundssamlingen. Johanne Eilertsen (12) Sortland, Mariell Kufaas (15) Tromsø, Sofie Aam Olsen (13) Narvik og Bertine Aam Olsen (16) Narvik ble ranket henholdsvis 5, 6, 7 og 9.

Alle disse jentene er et resultat av stor satsing på bredde de siste fire årene i regi av de respektive klubbene.