Invitasjon til trenerkurs langrenn i Levanger

Nord-Trøndelag Skikrets i samarbeid med Sportsklubben Nessegutten inviterer til treningslederkurs i langrenn på Nesset. Oppstart 20. oktober.

Treningslederkurs langrenn i Levanger

Målgruppe: Nåværende eller fremtidige trenere for barn opp til 12 år, som i utgangspunktet ikke ønsker å ta hele Trener I.

Opptakskrav: Ingen forkunnskaper kreves. Nedre aldersgrense 16 år. Treningsleder langrenn er et lavterskel kurs der det fokuseres på å lære praktiske øvelser som kan brukes til trening av barn på klubbnivå. Det legges opp til mye lek og moro med øvelser som påvirker skiferdigheten til barn og unge på en god måte. Det stilles ingen krav til deltakerne på kurset ut over tilgangen på ett par ski.

Arrangør: Nord-Trøndelag Skikrets i samarbeid med Sportsklubben Nessegutten.
Tid: 16 timer.
Pris: Kr 750,-. Faktura ettersendes påmeldte deltakerne.

Kursholder/kontaktperson: Knut Helge Haug, mob. 916 87 229 – e-post khaug86@gmail.com

Påmelding: Knut Helge Haug, khaug@gmail.com  innen 16. oktober.

Oppstart:

* Torsdag 20. oktober kl 19.00-21.30 i klubbhuset på Nesset. Modul 1.1: utvikling av skiferdighet- teori +praksis.

* Søndag 23. oktober kl 13.00-18.00 i klubbhuset på Nesset. Modul 1.2: Trenerrollen-teori, Modul 1.02: Skitrening på barmark-praksis

* Siste kursdag avtales i løpet av søndag 23. oktober. Modulen; Skitrening på snø I

Muligheter for å oppgradere til Trener 1: Treningsleder langrenn tilsvarer det gamle T1 på 16 timer. Kretsen vil gi mulighet (om interesse) til og oppgradere til et fullstendig trener 1 kurs (45 t) etter endt aktivitetslederkurs.

Oversikt over innhold i kurset:

Modul

Innhold