Skikretsleder Tor Bach døde lørdag

Lørdag ettermiddag mottok vi det svært triste budskapet om at skikretsleder Tor Bach døde lørdag.

Tor deltok i Steinfjellstafetten i Namsskogan og kjente seg uvel etter at han hadde gjennomført sin etappe. Helsepersonell kom raskt til stede for å bistå Tor, men livet sto ikke til å redde.

Tor har hatt mange ulike verv i norsk skisport, både på klubb-, krets og forbundsnivå. Han har alltid vært opptatt av grasrota i norsk skisport. Han var svært opptatt av å legge til rette for aktivitet og gode rammevilkår for klubbene innen skisporten.

Med Tor sin bortgang har skisporten mistet en betydningsfull idrettsleder med et stort hjerte for skisporten. Men først og fremst går våre tanker og dypeste medfølelse til kona Elisabeth, de tre barna og den øvrige nære familien til Tor.

- Det var et ufattelig tris budskap vi mottok på lørdag ettermiddag om Tor Bachs bortgang. Våre tanker går først og fremst til Elisabeth og deres tre barn med familier. Dette viser dessverre hvor skjørt og urettferdig livet kan være, sier skipresident Erik Røste.

- Med Tor Bachs bortgang har norsk skisport mistet en svært betydningsfull og kunnskapsrik idrettsleder med et stort hjerte for skisporten. Tor har hatt mange ulike verv i norsk skisport, både på klubb-, krets og forbundsnivå og var alltid vært opptatt av grasrota i norsk skisport. Han var svært opptatt av å legge til rette for gode rammevilkår for klubbene og alle de frivillige i norsk skisport, sier Røste, som legger til at Tor kommer til å bli dypt savnet i skimiljøet.