Markus Fossland til Whistler-cup

Sterke plasseringer i alle disipliner i årets Hovedlandsrenn i Hemsedal og Geilo, gjør at NSF sender Stjørdalsalpinisten Markus Fossland til Whistler Cup 3.-5. april.

Whistler Cup som går i Whistler Mountain, British Columbia, samler de beste U16 alpinister fra hele verden til konkuranse i super-G, storslalåm og slalåm.

Markus er selv meget glad for å få denne muligheten. Han forteller at han etter Hovedlandsrennet var usikker på om plasseringene der ville gi ham billett til Whistler. Men da han begynte å sammenligne egne poeng fra Hovedlandsrennet, mot de argeste konkurentenes poeng, forsto han at det kunne være en mulighet. Gleden var derfor stor da beskjeden fra Norges Skiforbund kom om at han var med i Norges tropp til Whistler.

Norges Skiforbund sender tre gutter, tre jenter og to trenere til Canada. Avreise er 30. mars, første konkuransedag er fredag 3. april. Vi krysser fingrene og ønsker Markus og de andre norske U16 alpinistene lykke til i årets Whistler Cup!