Emil Iversen uttatt til Tour de Ski

Norges Skiforbund hat tatt ut 17 utøvere til Tour de Ski. Emil Iversen, IL Varden Meråker en av disse. Skikretsen ønsker Emil lykke til med touren.

Norges Skiforbund har tatt ut 17 utøvere og har vel aldri hatt flere som kan ta topplasseringer sammenlagt. Samtidig har vi også fokus på at de som har en vinnersjanse i de forskjellige World Cupene.Dette har gjort sitt til at det har vært et krevende uttak. Der flere gode utøvere ikke har fått plass på laget.

Utøvere som Maiken Caspersen Falla og Sondre Turvoll Fossli har ikke som intensjon å fullføre Touren i sin helhet. Som sagt har vi lagt lista svært høyt og vi tok med utøvere som enten har topp 10 plassering innen rekkevidde eller en sjanse til å vinne en sammenlagt World Cup. Det har ført til at det en en viss ubalanse mellom kjønnene med 10 menn og 7 kvinner.

Spesielt gledelig er det at Emil Iversen fra rekruttlandslaget og Kari Øyre Slind fra Team Veidekke Trøndelag har prestert på så høyt nivå, at de er kvalifisert for laget. Begge to er debutanter i denne sammenhengen.

Nord-Trøndelag Skikrets ønsker Emil lykke til med touren.

KVINNER

Maiken C Falla Gjerdrum