Invitasjon til T1 kurs langrenn, Høylandet

Nord-Trøndelag Skikrets i samarbeid med IL Hållingen inviterer til trenerkurs langrenn (T1) på Høylandet. Kursstart 16. oktober.

Hvor?
Klubbhuset til IL Hållingen (skistua)

Når?
Oppstart 16. oktober, kl 18.00-22.00
25. og 26. oktober 09.00- 17.00
Neste kurshelg avtales nærmere

Påmeldingsfrist:
9.oktober 2014

Påmeldingslink

Kursholdere:
Knut Helge Haug, mob. 916 87 229
Ulla Kristin Melhus, mob. 955 09 996
Mona Hjellsand, mob. 977 10 987

Målgruppe
Alle trenere, foreldre, ungdommer, ledere, aktive/tidligere aktive som ønsker å få grunnleggende kunnskap om å være trener. Det er ingen spesielle krav til forkunnskaper.
Kurset er både for deg som er ny og ønsker å ta enten hele Trener 1 eller bare Treningsleder.

Innhold
Kurset gir en innføring i grunnprinsippene for langrennstrening og utvikling av skiferdighet for barn og unge i alderen 6-13 år.(http://www.skiforbundet.no/langrenn/trenerkurs-langrenn/ )for å laste ned oversikt over alle moduler i nye Trener 1, inkl. oversikt over hva som inngår i hhv. Treningsleder- og suppleringsdelen av kurset.

Del 1 (barmark)
av kurset vil bli gjennomført med en helg i september som kjøres som barmarksdel (teori + praksis). Ta med treningsklær for utetrening, gjerne hansker og lue og jakke som tåler regn/vind.

Del 2 (snø)
av kurset starter en helg når vi har snø som kjøres som skidel, (teori + praksis) samt treningsplanlegging i praksis med avsluttende "eksamen" på utøvere (eller de andre deltakere).  Mer informasjon om del 2 blir gitt på kurset i oktober. Vi bestemmer også dato for når kurset skal være sammen i løpet av første del, se gjerne i din kalender når det passer best for deg/dere.

Oversikt moduler:

* Trener 1-kurs               kr. 1500 pr. person, inkl. kursmateriell.

Spørsmål?
Ta kontakt med kursholder Knut Helge Haug, tlf. 916 87 229, eller skikretskontoret, Bjørn Bruvoll, tlf. 913 97 910