Samlingsrapport fra seniorkretslaget

Seniorkretslaget i langrenn har i dag avsluttet sin første barmarksamling som ble avviklet i Lierne. En sasmling med mye og allsidig aktivitet

Kretslaget var samlet i Lierne for sin første samling for sesongen. Værvarselet før samlingen gjorde at vi måtte pakke ned både ullgenser, lue og votter. Det har vært noen dager med kaldt og litt dårlig vær, men laget klager ikke uansett – motivasjonen er på topp hos alle utøverne. Vi har fått gjennomført 8 knallgode økter, og vi er kjempefornøyd med treneren. Samtlige på laget har stor tro på opplegget han fører. På lørdag deltok deler av laget på Portfjelløpet, et fjell- og terrengløp på 16 km som arrangeres hvert år. Ellers har vi kjørt på med mye tradisjonell barmarks- og rulleskitrening, samt kjerneøkta til Anders; en knalltøff stakeintervall med innlagt hurtighetstrening. Fokuset på samlingen var i første omgang å bli bedre kjent med hverandre på laget, og vi har allerede blitt en sammensveiset gjeng som trives sammen.

To av løperne på laget hadde bursdag i løpet av samlingen, og derfor måtte vi koste på oss en kveld med bursdagskake og quiz. Nå blir det noen rolige dager på sofaen, før vi kan begynne å løfte på armene igjen (de har virkelig fått gjennomgått på samlingen…)J

For kretslaget, Anne Lise